חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וינה סופ"ש ארוך בנובמבר

אוטובוס לתיירים בוינה

רוצים לטוס לוינה בחודש נובמבר לסופ"ש ארוך? יש הרבה טיפים והמלצות שחשוב שתכירו! לפניכם סיכום טיול סופ"ש ארוך בוינה למטייל הישראלי העצמאי רגע לפני תקופת הכריסמס וחג המולד!

חזרנו אתמול מסופ"ש ארוך בוינה, והחלטתי בפעם הראשונה לשתף בחוויה והטיפים שלנו.
הנושאים שאזכיר הם: מלון, שווקים, אומנות, אטרקציות, סיורים, הסעות, אוכל, בתי קפה.
מוזמנים לגלול לנושא הספציפי שמעניין אתכם.

*מלון* – אחרי שחפרתי כל כך הרבה פה בקבוצה, כולל שאלות, וחיפוש המלונות שהוזכרו כאן, החלטנו ללכת על מלון מרידיאן. לא מתחרטות לדקה על ההחלטה הזו. מלון ברמה מעולה, מיקום מעולה – לא יכולנו לבקש טוב יותר (מוזמנים לקרוא על נושא הסיורים והאטרקציות וכו), התמורה עבור המחיר שקיבלנו הייתה מעולה! חסכנו בקניית מים בסופר לכל יום כי המיני בר הוא בחינם, ולא היינו צריכים לקנות סים כי מקבלים מהמלון מכשיר קטן שמשמש כHOT SPOT לאינטרנט. אישית שודרגנו לחדר ברמה גבוהה יותר, ולכן החדר שהיינו בו היה ממש ממש מרווח, אמבטיה מהאגדות 

שווקים – היינו בהמון שווקים יחסית, החל מקטנטנים, דרך בינוניים בגודל, ועד הגדולים והעמוסים ביותר.
המלון שהיה במיקום מצויין אפשר לנו להגיע לכל השווקים ברגל! כמובן שהתלבשנו היטב מבחינת מזג אויר, ולכן טיילנו בלי בעיה ברגל לשווקים. וכאן מילה על מזג אויר – כל אחד ואיך שהוא מתמודד עם מזג אויר. אחדים יצטרכו תרמי, בעוד שאחרים סבבה אפילו ללכת עם ג'ינס קרעים וסריג דקיק ביותר. כמו שהזכירו כאן כובע טוב עם בטנת פליז זה מצרך מעולה , צעיף, ולשמור על כפות רגליים חמות. זה כל הטריק.
השווקים היפים לטעמנו, וכך גם העמוסים ביותר הם במתחם המוזיאונים (2 דקות מהמלון כבר אמרתי?) , ובבניין העירייה, שם יש גם מתחם החלקה על הקרח חביב עם מסלול ולא רק מתחם מרובע/עגול כמו בהרבה זירות החלקה בעולם. גם השוק באזור הקתדרלה נחמד מאוד, והשוק ממש בקרבת DEMEL CAFE חביב מאוד. הדברים יחסית ברובם חוזרים על עצמם למעט דברים מיוחדים בחלק מהשווקים.
אוירת כריסמס מעולה, בייחוד עם הרבה יין חם, פונץ תפוזים ועוד. וכן – כמעט מכל שוק אספנו כוס מיוחדת של כריסמס בעלות הפקדון 4 יורו שהשארנו. מזכרת מגניבה ביותר. שימו לב לכייסים בשווקים ובכלל במקומות עמוסים, כי זה בדיוק המקום שלהם. קלטנו את המופקפקים ישר, ודאגנו תמיד להתרחק ולשמור על תיקים וכיסים.

אומנות וארמונות – אז לא ביקרנו בשונברון, אלא רק BELVEDERE , בעליון בייחוד בשביל התערוכה של קלימט. מבחינתי כלא חובבת קלימט דווקא מאוד נהניתי יחסית. והדובדבן היה היום האחרון שהיה גשום כל היום – הלכנו לאלברטינה – שווה כל יורו! תערוכה מדהימה של המון המון ציירים, בראשם מונה עם תערוכה ענקית!, וגם ניתן להסתובב בין חדרי הארמון שחלקם אפילו מרוהטים עדיין. בהחלט חוויה מעולה שמשלבת גם ארמון וגם אומנות. אפילו זוג בצילומי חתונה תפסנו  בכיף העברנו 2.5 שעות, בדיוק הממוצע שגוגל מספר עליו.

אטרקציות – שתי אטרקציות שעונות לקטגוריה הזו ניסינו – האחת מופע רכיבה בבית הספר הספרדי לרכיבה. קנינו ספונטנית יום מראש באינטרנט , כרטיס בעמידה ב25 יורו. דאגנו להדפיס את אישור ההזמנה וללכת כשעה לפני תחילת המופע לאסוף כרטיסים (עלות 2 יורו, לא יודעת אם זה הולך לפי מספר כרטיסים או סהכ להזמנה). לטעמי מזל שלא שילמנו יותר, כי אני אישית קצת השתעממתי במופע, ועוד עמדתי בשביל זה כשעה וחצי באולם. אבל מנגד נראה לי שחברה שלי יחסית נהנתה, אז שוב – על טעם וריח אין להתווכח. החלק היחיד שעוד איכשהו היה ויפה מעניין זה המקטע האחרון בהופעה. אישית לא הייתי משלמת יותר מ25 יורו על הדבר הזה, אלא אם מדובר על אנשים שממש חייבים לשבת פיזית ולא יכולים לעמוד את הזמן הזה.
האטרקציה השנייה – בית הפרפרים , ממוקם בחממה מלא בצמחייה טרופית באזור ארמון HOFBURG , תכלס זה ממש צמוד למקטע מהאלברטינה. די הרבה פרפרים ענקיים! חוויה חמודה עבור 7 יורו, העברנו כחצי שעה עד למופע הסוסים שהיה מוזמן לנו. נחמד מאוד, לא לשכוח להשאיר מעילים מחוץ לחממה בקולבים.

סיורים – מהבחינה הזו, הלכנו על כרטיס יומיים לHOP ON/OFF של BIG BUS , ככה שזה גם סיפק לנו נסיעה עם הסברים על המקומות בוינה (ויש גם תרגום מלא בעברית), גם היה לנו כאופציה לנסיעה בעיר למקומות הקצת יותר מרוחקים שהיינו צריכים (לא היו הרבה כאלה כי המלון שלנו היה במיקום פצצה), וגם היה כלול בזה סיור לילה באוטובוס, ואפילו יש סיור רגלי חינם שלא הספקנו להגיע אליו. בונוס – משקה אלכוהולי בשוק שמסביב לקתדרלה (בכללית כל ערב/צהריים שתינו אלכוהול  ). התחנות לסיורים מגוונות, ולנו בכלל היה קל כי המלון היה ליד די הרבה תחנות.

הסעות – נעזרנו בציון, שהיה אחלה. השתדל למלא את ההסעה ב7-8 אנשים על מנת שנשלם כל זוג 25 יורו בלבד. ציק צק הביא אותנו למלון וגם ממנו לשדה בחזרה. ההנחייה שלו על תהליך החזר המס בשדה תעופה הייתה מדוייקת! אכן זה שונה ממקומות אחרים שראינו בעולם, ולרגע הרמנו גבה כשהוא אמר מה לעשות, אך הכל היה בול כמו שהוא אמר. מעבר לזה לא היינו צריכים שום תחבורה, כי נעזרנו בHOP ON/OFF, והשאר ברגל מהמלון, ציק צק. אם מדובר על אנשים מבוגרים מעט שקשה להם לגמוע מרחקים בייחוד בקור, אז קחו כרטיס לחשמליות, אבל אם צעירים/בכושר אתם – אל תוותרו על ללכת ברגל, תמיד רואים כל מיני פינות חמד שלא שמים לב כשנמצאים בתח"צ.

אוכל – ביום הראשון שהגענו עשינו מעשה חכם, ופנינו לקונסיירג' במלון שייתקשר עבורנו לFIGLMULLER והזמנו מקום לשעת צהריים מאוחרת ככה שהצלחנו להשיג מקום. באמת השניצל הכי טוב שטעמנו שם, ללא ספק. וכדאי שתזמינו מקום מראש במקום להמתין בקור מחוץ למסעדה. שימו לב שיש 3 מסעדות אחת ליד השנייה, אז תבדקו בדיוק לאיזו מסעדה הוזמן לכם מקום. ביום השני אכלנו בVAPIANO כי פשוט היינו צריכים משהו קליל ויחסית מהיר, היה לנו מאוד טעים. ביום השלישי – נפלנו על מסעדה חלומית, וכאן המקום לתת המלצה חמה חמה! BLOCK HOUSE ליד הנאשמרקט – שווה כל יורו, וממש ממש לא יקר. אכלנו שיפודי SIRLION מעולים עם תפוחי אדמה, יין ובירות, והתענגנו על כל דקה. השירות היה מעולה!
היום האחרון – הלכנו על צהריים כי היינו צריכים להספיק לטיסה, ולטעמי הייתה לנו נפילה בנאשמרקט  בכללית יצאנו קצת הרבה מאוכזבים מהנאשמרקט… אז נכון שקנינו גבינות בטעמים בוואקום, אבל תכלס לא הייתי ממליצה לעשות שם הרבה חוץ מלעבור בשוק וזהו… סתם מקום יקר מבחינת מסעדות ולא ברמה מי יודע מה.
מבחינת ארוחות בוקר – אכלנו כיד המלך במלון, הזמנו מראש והיה מעולה.

בתי קפה – כאן מבחינתי, כאחת שעוסקת בקונדיטוריה כתחביב, וינה הייתה די נפילה  קפה דמל המפורסם אומנם היה חביב מבחינת עוגות, והתור זרם בסדר, אבל שירות גרוע ביותר! עד לרמה כזו שבמשך חצי שעה ביקשנו למעלה מ4 פעמים חשבון, ולא קיבלנו אותו, למעט פרצופים וזריקת אחריות ממלצר למלצר, כולל אחראיים שם. טיפ הם ממש לא קיבלו מאיתנו… העדפנו לפרגן בלמעלה מ20% למסעדות אחרות שנתנו שירות עם חיוך.
ניסינו ערב אחד גם את AIDA , אבל גם שם השירות אומנם היה סביר ולא יותר מזה, אבל מים שביקשנו ממש לא קיבלנו בעוד שלמקומיים כן ניתן עם קבלת העוגות. ובכללית לא התעלפנו מהעוגות שם, אפילו אפשר לומר שהיה לא טעים.
הדבר הכי טעים שאכלנו שם זה השיפוד סופגניות בשווקי כריסמס, שמגיע עם תפוחים. זה בהחלט הדבר הכי מוצלח משם! הולכת ליישם לחנוכה הקרוב אולי  בקיצור מבחינת מתוקים קצת התאכזבתי בוינה, כי ציפיתי ליותר, אבל אולי הרף שלי גבוה מדי  אצלי השטרודל הרבה הרבה יותר טוב, וכל עוגה היא 5 כוכבים לעומת מה שהיה שם. והשירות מכל הלב 

זהו זה, תם ונשלם סופש ארוך בוינה, אולי נחזור , אך זה יהיה באביב. הטיפ החשוב ביותר זה לוקיישן של המלון, למרידיאן כנראה עוד אשוב שם, אולי פעם הבאה בשביל יותר קניות 
אבידרזיין.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון