חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בירה מקומית בוינה

וינה בירה מקומית

אוסטריה אמנם לא ידועה כל כך בתרבות האלכוהול הענפה שלה. למרות זאת, הקרבה הגיאוגרפית והתרבותית שלה לגרמניה בהחלט עושות את שלהן. בוינה, ובאוסטריה בכלל, אוהבים בירה. תרבות הבירות כאן מפתיעה בגודלה ובשגשוגה, והיא מציעה מגוון רחב של בירות מקומיות. אם כבר הגעת לוינה, כדאי מאוד לעצור ולטעום!

מבשלות בירה בוינה

באוסטריה כולה, ובוינה בפרט, פועלות מגוון רחב של מבשלות בירה. יש מבשלות גדולות ותעשייתיות יותר, ויש מבשלות קטנות וביתיות המייצרות בירות שקשה יותר להשיג. מי שמחפש לטעום בירה מקומית בוינה, בהחלט כדאי לו לחפש את הבירות המיוחדות שמיוצרות ברחבי העיר.

המבשלה אולי המוכרת והפופולרית מכולן היא מבשלת זאלם בראו. זוהי מבשלת בירה המפעילה בתחומה גם פאב, עם אווירה טובה במיוחד. היא מציעה חמישה סוגים עיקריים של בירה מקומית, ונוסף עליהם סוגים נוספים המתחלפים ומשתנים לאורך השנה. במבשלה ניתן לראות את תהליך הייצור המסורתי של הבירה, שלא השתנה הרבה במאות השנים האחרונות (למרות שהיום הוא נעשה כמובן באמצעים טכנולוגיים קצת יותר מתקדמים ממה שהיו בעבר). נוסף על כל הטוב הזה, פאב המבשלה מציע גם מנות מקומיות טעימות במיוחד: שניצל וינאי קלאסי ומוצלח, בשרים שונים, תפוחי אדמה במגוון סגנונות ועוד. כל הבירות והמנות מוצעת במחירים סבירים מאוד ובאווירה נפלאה, מה שהופך את המקום פופולרי מאוד עבור מקומיים ותיירים כאחד. מומלץ להזמין מקום מראש, נוטה להיות כאן עמוס.

כדאי לציין גם את המיקום המעניין של המבשלה: המבשלה (והפאב, כמובן) הוקמה על חורבות אורוות סוסים ישנה, שהייתה שייכת לקיסרות האוסטרו-הונגרית. לכן, המקום נמצא סמוך מאוד לארמון המלוכה העתיק והיפה, ששווה מאוד לבקר בו. מה יותר טוב משילוב בין ארמונות עתיקים ובירה חדשה?

מבשלת בירה אהובה נוספת שפועלת בוינה היא מבשלת הבירה פישר בראו. גם כאן, המבשלה מפעילה פאב וגן-בירה שכייף מאוד לשבת בו. רוב השנה המקום מציע למכירה את הבירות שמיוצרות בו באופן שגרתי. גולת הכותרת מגיעה בחגים ובמועדים מיוחדים – אז, מבשלת הבירה מוציאה תפריט בירות מיוחד, ושונה בכל שנה. ניתן לטעום כאן בירות בטעמים ובארומות ייחודיים, שבאמת אי אפשר יהיה למצוא בזמנים אחרים ובמקומות אחרים. מומלץ ביותר!

פאבים בוינה

מי שמעדיף לשבת בבארים בוינה ולא במבשלות ייעודיות, בהחלט לא יתקשה למצוא מקום. כדאי לדעת כי הרבה פאבים בוינה הם פאבי-קונספט, המתמחים בסוג מסוים של אלכוהול. כמו כל דבר אחר באוסטריה, גם את האלכוהול שלהם עושים האוסטרים ברצינות ובמומחיות גדולה. אוהבי היין יוכלו לבחור בפאב-יין, חובבי הוויסקי ילכו לפאב-וויסקי, וחובבי הבירות יגיעו ככל הנראה לפאב-בירות. אז אם מדובר בטיול זוגי בו אחד אוהב בירה והשנייה אוהבת יין, כדאי שתחליטו מראש איך לחלק את הימים בין הפאבים השונים (או שתמצאו במיוחד פאב שמוכר את הכל).

מי שמחפש בירות בוינה, יוכל למצוא את הבירות המקומיות כמעט בכל פאב ברחבי העיר. הפאבים האוסטרים מתגאים מאוד בבירה המקומית שלהם, ומעדיפים אותה על פני בירות זרות שאינן מסבות גאווה לאומית. הפאבים מציעים מגוון רחב יותר של סוגי אווירה, בהשוואה למבשלות הבירה. ניתן להגיע אליהן גם כדי ליהנות פשוט מחוויית הפאב, כמו בארץ, מבלי להיות מוקפים במביני-עניין רציניים שמעוניינים לטעום בירות לאניני-טעם.

בירה מקומית בעיר וינה

חובבי הבירה הרציניים צריכים להגיע לחנות הבירה של וינה (Beer Store Vienna). זוהי חנות שהיא גן עדן של ממש לאוהבי המשקה האלכוהולי הזה. ניתן למצוא בה מגוון עצום של בירות ממבחר מבשלות אוסטריות. חלק מהמבשלות הללו הן מבשלות גדולות ומוכרות, וחלקן ממבשלות ביתיות וקטנות במיוחד, גם מאזורי המדינה הנידחים ביותר. נוסף על כך, ניתן לקנות כאן ציוד מקצועי להכנת בירה ביתית – למקרה שכל המבשלות עשו לך חשק להתחיל בעצמך – וכן לשתות בירה בחנות עצמה. למעשה, זהו שילוב בין חנות ציוד מקצועית לחנות אלכוהול לפאב: בדיוק כל מה שצריך כשמדברים על אלכוהול ועל בירה.

בחנות מתקיימות סדנאות-בישול שאפשר לקחת בהן חלק, עבור מי שרוצה להתחיל לבשל בירה ביתית בעצמו ומתקשה להחליט מאיפה מתחילים. ניתן לקנות כאן מתנות-בירה לחברים ולמשפחה שנשארו בארץ, ולהתאים אותן בדיוק לצרכים האישיים שלך ולטעם החבר או החברה.

שאלות ותשובות לגבי בירות בוינה

כן – ויותר מאחת. כמו שכנתה הגדולה גרמניה, האוסטרים אוהבים ומעריכים את הבירה המקומית והמגוונת. אפשר למצוא כאן מגוון רחב של בירות בטעמים שונים ומסוגים שונים.

אפשר לטעום את הבירות המקומיות בכמה מקומות: בחנויות אלכוהול ייעודיות, בפאבים הפזורים ברחבי העיר (בעיקר בפאבים המתמחים בבירה, אבל לא רק), ובמבשלות הפועלות גם כפאבים ומוכרות את הבירות שלהן לקהל הרחב.

אפשר להשיג בירות מיוחדות בעיקר בחגים וסביב אירועים לאומיים גדולים. מי שמגיע בחג המולד, למשל, יוכל ליהנות ממגוון רחב במיוחד של בירות מעניינות – וחד פעמיות.

מותגי הבירה המשובחים ביותר באוסטריה הינם: אדלווייס, סמיקלאוס

מבשלת הבירה המסורתית והטובה ביותר לביקור היא "זאלם בראו" שהוקמה בשנת 1924 ומציגה בירה משובחת.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון