חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וינה טיפים והמלצות למטיילים דתיים עם ילדים

וינה טיפים והמלצות

רוצים להגיע לטיול בעיר וינה? לפניכם טיפים והמלצות למטיילים דתיים..כל מה שצריך לדעת על טיול של זוג דתי עם ילדים..איך להסתדר בוינה עם עגלות וילדים וכיצד להסתדר עם כשרות!

בקצרה:
אחנו זוג דתי עם שתי בנות בגילאי חצי שנה ושלוש. טסנו עם חברת Wizz לוינה ושהינו בה משלישי עד ראשון ולאחר מכן עברנו לבודפשט ברכבת עד רביעי.
בפירוט:
טיסה והגעה לוינה: טסנו עם חברת Wizz .הזמנו את הכרטיסים כחודשי ים מראש וזה היה למעשה חבילה משפחתית שכללה תיק קטן, טרולי ומזוודה של 20 ק"ג לכל אחד לא כולל התינוקת כמובן. בטיסה הלוך שדרגתי גם את המקומות שלנו למקומות עם אקסטרה מרווח לרגליים. היה שווה את זה. אם אתם מגיעים עם שני ילדים קטנים, אני ממליץ בחום לקחת שתי ע גלות נפרדות ולא עגלת תאומים אחת. תהינו לגבי זה הרבה ובסוף בחרנו בטיולון אחד גדול לקטנה וטיולון קטן ו קל יו תר לגדולה. עזר לנו מאוד בהתניידות. עם עגלת תאומים קשה יותר לעלות על אוטובוסים או מדרגות . את שתי העגלות לקחנו עד המטוס ושם שמתי את שתיהן בשק
גדול אחד . זה חוסך כאב ראש ואפשרות שלא יתנו לכם ל העלות שתי עגלות א לא רק אחת בשביל התינוקת. את העגלות קיבלנו יחד בוינה עם המזוודות אז כדאי לקחת אתכם לטיסה מנשא לתינוקת. משדה התעופה הגענו לעיר עם הרכבת S7 .מהירה, זולה ונוחה מאוד. את הכרטיסים קנינו בשדה התעו פה.
דירה: ישנו באחת הדירות של אסנת שהוזמנה דרך airbnb .אנצל את ההזדמנות להמליץ בחם על הדירה. המיקום שלה היה מדהים! דקה וחצי הליכה מסופר שפע הכשר ו-7 דקות הליכה מבית חב"ד . בין הדירה לבית חב"ד תמצאו גם את מסעדת בחור טוב, ג לידרייה, פיצה פרגו וכושר דלי עם האוכל המוכן לשבת. הדירה עצמה נמצאת בקומה השלישית עם מעלית מרווחת והיא היתה נקייה מאוד ומאובזרת במטבח על כל כליו (למי שפחות מקפיד על ענייני כשרות) . אסנת עצמה היתה ממש מקסימה וענתה לנו על כל שאלה. בנוסף, היא השאירה לנו בדירה פלטת שבת ומיחם. בסופו של דבר, זול יות ר ממלון ומשתלם הרבה יותר. נקודה קטנה שצריך לקחת בחשבון לשומרי השבת, אין תאורה בחדר המדרגות, מה שמקשה על העלייה בשבת בערב לדירה. עם זאת, עלינו לאט ובזהירות והכל ב"ה הסתדר..
התניידות: במשך יומיים מהטיול היה לנו נסיעה חופשית באוטובוסים של התיירים במסגרת "וינה פאס" . הא וטובוסים היו נוחים מאוד. יש להם שתי קומות והקומה העליונה עם פתוחה. יש אוזניות עם הסברים למי שמעוניין, אבל לא בעברית. בקומה התחתונה יש מקום לשים את העגלות והיו פעמים שהשארנו אותן למטה ו עלינו להתיישב למעלה כדי לשאוף קצת אוויר. החיסרון באוטובוסים הוא שהתדירות שלהם לא ממש גבוהה ואין דרך לבדוק מתי בדיוק האוטובוס עומד להגיע. בנוסף, הם מסיימים פעילות בשעה לא מאוד מאוחרת (סביב 7 בערב, תלוי בעונה ו בקו הספציפי) ולפעמים צריך להחליף שלושה אוטובוסים כדי להגיע לאטרקציה הרלוונטית (כמו למשל ארמון שנברון) . כמו כן, למי שלא לוקח את הכרטיס של וינה פאס לא נראה לי שמשתלם לקנות כרטיסים רק לאוטובוס. הכרטיס היומי יקר מאוד. עם זאת, יש אפליקציה לפלאפון שמראה את המסלולים והשעות וגם בקלות אפשר לראות אילו אטרקציות נמצאות על כל מסלול. שימושי ביותר. מלבד האוטובוסים של התיירים התחבורה הכללית של וינה ממש נוחה , אבל בחלק מהאוטובוסים תצטרכו לעלות מדרגות עם הע גלות. לא פשוט, אבל כל פעם קיבלנו הצעות עזרה מהסובבים הנחמדים. שימו לב שלגבי כרטיס יומי יש שתי א ופציות. כרטיס שתקף ליום אחד משעה חצות עד למחרת. מה שאומר שאם קניתם את הכרטיס ב9 בערב הוא תקף רק ל3 שעות. בניגוד לזה, יש כרטיס אחר שתקף ל24 שעות. עולה טיפה יותר, אבל בסיטואציות מסוימות משתלם הרבה יותר. מבחינת נוחות, אפשר לרכוש את הכרטיסים השונים (למעט כרטיסי נסיעה חד פעמיים) באפליקציה של OBB .ככה לא צריך להדפיס את הכרטיסים ואפשר לקנות
בכל זמן שנוח לכם.
אטרקציות: פה ארחיב מעט על הכרטיס " וינה פאס". רבו המחלוקות על הכרטיס האם הוא משתלם או לא. אז קטונתי מלהכריע בסוגיה החשובה הזאת, אבל אומר באופן אישי שלנו זה השתלם מאוד! הכרטיס כולל כניסה ל60 אטרקציות והוא כולל גם את האוטובוסים לתיירים וגם ש ייט בדנובה. העלות לא קטנה כלל, אך בחישוב מהיר של מה תרצו לעשות תוכלו לדעת האם ישתלם לכם הכרטיס או לא . רכשנו כרטיס ליומיים (ילדים לא  משלמים) ועלה לנו 171 יורו (לאחר הנחה של 10 אחוזים). ככל שהכרטיסים תקפים לזמן ארוך יותר, כך כמובן משתלם יותר ל רכוש אותם .את הכרטיסים בחרתי לשמור באפליקציה בפלאפון ולא להדפיס. ככה הם היו זמינים בקל ות בלי ניירת מיותרת..

את היום ה ראשון שלנו ביל ינו בארמון שנברון וסביבתו. טיפ קטן למי שמגיע עם הכרטיס וינה פאס. ברוב המוחלט של האתרים אפשר להגיע יש ירות לתור המהיר, אבל בארמון נכנסים לפי שעה ספציפית. לכן, כשאת ם מגיעים לחצר הגדולה ממול הארמון, לכו לצד השמאלי שם מזמינים כרטיסים. תראו את הכרטיס שלכם ותקבלו כרטיס מודפס עם השעה שלכם להיכנס לארמון. כנראה שתאלצו לחכות שעה-שעה וחצי, אז ככה תנצלו את הזמן בשאר האטרקציות שמסביב לארמון. קחו בחשבון דבר נוסף. לא נכנסים לארמון עם תיקים/מטריות. לשם כך יש שמירת חפצים לפני הכניסה לארמון עצמו. התור לפעמים א רוך מאוד, אז קחו את זה בחשבון החישוב הזמנים. השארנו לעצמו בקבוק מים וחיתולים בעגלה והפקדנו את שאר החפצים. לארמון עלינו בלא מעט מדרגות עם שתי העגלות. לא פשוט. האתרים בוינה מאוד מונגשים וראיתי סיורים של אנשים עם כסאות גלגלים, אז יש בטח מעלית נסתרת היכנשהו. מוזמנים לחפש.. אנחנו העדפנו פשוט לעלות במדרגות לאט.. הסיור עצמו מונגש מאוד ומקבלים מכשיר קטן עם אוזניות הכולל הסברים על כל אחד מהחדרים. היה מרהיב ומעניין מאוד! היתרון שיש פה בכרטיס וינה פאס הוא שבכל מקרה שילמתם מראש על כל האטרקציות. אם משעמם לכם, תחתכו מהר לסוף ותשקיעו את הזמן בשאר האטרקציות. לא צריך להתבאס על כסף שנזרק.. חוץ מהארמון היינו גם במוזיאון הילדים. לג דולה היה מאוד מהנה שם. יש שם תחפושות (גם למבוגרים) ושלל משחקים ותצוגות לילדים. הנאה מיוחדת היתה לגדולה כשהגענו לחדר עם פאות שאפשר לסרק ולשים כל מיני קישוטים שונים. לאחר מכן הלכנו לגן חיות הנמצא בסביבות הארמון. ההליכה לא היתה קצרה, אבל משתלמת מ אוד כי עוברים בדרך בפארקים מהממים. הגן חיות עצמו הוא מהטובים שיצא לנו לראות. גן עצום ומושקע ביותר! אם היה לנו יותר זמן בוינה, היינו משקיעים רק לו יום שלם. כל איזור בגן חיות מונגש וההליכה נוחה מאוד עם העגלות. כשסיימנו, ממש מחוץ לגן חיות יש תחנה של הרכבת של שנברון. גם היא כלולה בכרטיס וינה פאס. קיפלנו את
העגלות ועלינו לחצי שעה של נסיעה ברכבת. עוברים בדרך בכל מיני מקומות יפים ועוצרים ל10 דקות בנקודה שמשקיפה על הארמון והעיר. מהמם ומומלץ מאוד!
ביום השני עשינו שייט על הדנובה וכלול גם כן בכרטיס . השייט ארך כשעה ורבע. קחו בחשבון שעל האנייה עצמה אין מעלית וצריך לעלות מדרגות. אם הזמן שלכם בוינה קצוב מאוד, אני לא ממליץ על השייט. הוא ארוך מידי וממצה מהר מאוד. בנוסף, המסלול הוא הלוך חזור, אז בחלק של החזור זה כבר ממש משעמם… לאחר מכן הלכנו רגלית ל ארמון הופברג. בדרך לשם עוברים כנסייה גדולה ומרשימה (שאני פחות יכול להרחיב עליה זה לא בתחום העניין שלי….) ושדרת חנויות יוקרתית. אם אתן מחזיקים ב ארנק כרטיס אמריקן אקספרס בלאק, פנקו את עצמכם בתיק חדש של לואי ויטון. אם לא, חסכו את הכסף לקניון SCS .מחוץ לארמון היתה לנו תקרית של "בריחת פיפי" לגדולה. לא היה קל למצוא ב שדר ת החנויות הזאת מכנס וחיתול חדשים… בנוגע לארמון, יש שם קולקציה גדולה של כלי כסף וזהב. מרשים מאוד, אבל לא ממש תואם לילדים קטנים… אישית, אני ממליץ על ארמון שנברון הרבה יותר מאשר הופברג. גם לשם עלי נו הרבה מדרגות כדי לסייר בארמון. ותודה לשרירי הרגליים שה ביאונו על הלום. מהארמון צעדנו למוזיאון היהודי . לצערי היה משעמם ביותר… אבל אם חשקה נפשכם במוצרי יודאיקה, קפצו לב קר. משם המשכנו לכיוון אוטובוס התיירים בתחנת הקו הירוק . קו זה יוצא מהעיר לכיוון גרינציג ומעלה יותר בהר. נס יעה עם לא מעט סיבובים ועיקולים, אבל בסוף יש עצירה של כ-10 דקות מול נוף פנורמי שמ שקיף על כל העיר. פשוט מדהים ! כשחזרנו לעיר עצרנו ליד כנסייה נוספת שם היתה רחבה גדולה עם יריד כלשהו. זרמנו ליריד והיה ממש נחמד! הרבה בירה , יין ותלבושות אוטנטיות אבל גם הרבה מוצרים בעבודת יד מיוחדים. היריד הזה אמנם היה ליומיים שלושה, אבל זו הזמנה כללית לביקור בירידים כאלו ואחרים שיש מידי פעם ברחבי העיר.. את ה יום סיימנו בפארק פארטר . הגלגל ענק המפורסם כלול גם כן בכרטיס הוינה פאס וכמובן שניצלנו את זה. מעבר לזה, הפארק ממש גדול ונחמד מאוד! אשתי עלתה עם הבת הגדולה למכוניות מתנגשות ואני עליתי על מתקן עם שם לא ברור שמעיף אותך גבוה לשמים ומוריד לך במקביל את הלב לתחתונים. כל אחד משל ם על המתקן עצמו ואין דמי כניסה לפארק . לכן נחמד מאוד להסתובב שם ולחפש מה מתאים לכם..
נקודה קטנה לגבי שירותים . ברחבי העיר יש תאי שירותים ציבוריים. השימוש בהם עולה כסף (בערך חצי יורו) , אז מומלץ שיהיה לכם תמיד כסף קטן בכיס.
שופינג: את יום שישי ניצלנו לקפיצה ל קניון SCS העצום. קניון אינסופי המכי ל בתוכו גם איקאה (למי שב קטע להביא ספות מאוסטריה) וגם פריימרק. היעד שלנו כמובן היה פריימרק. לשם הגענו בעזרת קו U3 (נראה לי עד התחנה האחרונה) ומשם יש שאטל שעולה יורו אחד לקניון. רדו בתחנה הראשונה שלו. הפריימרק היה גדול  מאוד ומצאנו בו בגדים מקסימים וזולים לבנות. ממליץ לכם לקפוץ ממול הפריימרק גם לשירותים . חוויה מיוחדת.. ובטח במידה ו יש צורך להניק את התינוק/ת יש שם חדר הנקה מפנק. שימו לב שאתם חוזרים לתחנת אוטובוס מאותו צד שהגעתם. אנחנו יצאנו מכיוון אח ר ולקח לנו הרבה זמן למצוא מחדש את התחנה….
אוכל: אז אנחנו לא מבקרי מס עדות ולא אניני טעם ידועים, אבל אנחנו במסעדת אלף אלף הסמוכה לבית הכנסת הגדול בערב יום רביעי. ביום זה יש בופה במסעדה וכל אחד משלם 25 יורו ואוכל כפי יכולתו. הופצרנו (בקטע טוב) לגשת יותר מפעם אחת לקחת אוכל. היה לנו טעים ומגוון ובהחלט שווה את המחיר. ילדים לא משלמים. בערב אח ר, כשחזרנו גוועים ברעב אל עבר הדירה עצרנו בפיצה פרגו. למרות שהיו כבר לקראת סגירה הם הפשילו שרוולים והכינו לנו מגש אחד. הפיצה הייתה עצומה וטעימה מאוד!! המלצה מיוחדת אתן גם לסופר שפע. הסופר גדול ומכיל בתוכו גם בית קפה ומאפייה. יש בו אינספור מוצרים מהארץ ומוצרים כשרים של חו"ל. יש שם גם מחלקה שלמה של בשר ועופות. כל דבר שהיינו צריכים היה שם. פשוט תענוג! ביום שישי קפצתי לכושר דלי הקרובה ל בית חב"ד. מדובר במעדנייה קטנה עם אוכל מוכן לשבת. האוכל עצמו לא זול בכלל, אבל למי שמעדיף לאכול לבד בשבת ולא בבית חב"ד או באחד המסעדות הפתוחות זה פתרון יעיל.
בית חב"ד: אני מקדיש להם סעיף נפרד כי מה שהיה שם זה פשוט מדהים . הזמנו מראש שלוש מקומות לארוחת ערב שבת. לאחר התפילה חיכה לנו שולחן ארוך (בצורת ח') הערוך באופן מושלם ומקומות מסומנים לפי המשפחות שהזמינו. הזדמנות נפלאה לערוך ארוחת שבת בסביב ת אנשים חביבים מהארץ ומהעולם ולהתפעל כל פעם מחדש כמה העולם קטן. אנחנו למשל ישבנו כאשר מצד אחד היה זוג בו האשה עבדה יחד עם שכן שלי ומהצד השני היה זוג נוסף בו הגבר עבד באותו בניין שגם אני עובד.. השלוחים בבית חב"ד הם אנשים טובים ויקרים שישמחו לעזור ולייעץ בכל מה שתצטרכו. כל כך נהנינו בערב שהחלטנו להגיע גם בבוקר לארוחה עם כל האוכן המוכן שלנו. כמובן שהתקבלנו בשמחה. לאחר מכן, כשחשבנו איפה אפשר לטייל בשבת )יש עירוב בוינה, נצלו את זה!), קיבלנו המצלה ללכת לטייל בפארק שטאט הנמצא על הרינג . פארק מקסים עם אגם וברווזים (או אווזים, אני לא צפר) ובסמוך יש גם מתקני שעשועים לילדים. מומלץ בהחלט לקפוץ.
נסיעה לבודפשט: בודפשט נמצאת במרחק של שעתיים וארבעים דקות ברכבת. אני איש ית ממליץ על הנסיעה עם הרכבת. הזמנתי מקום מראש דרך האתר של OBB ושמרתי את הכרטיסים באפליקציה (ראו עוד בחלק על ההתניידות בעיר). המקומות שהזמנתי היו בקרון המיועד למשפחות. העלייה לרכבת עם המזוודות והעגלות לא היתה קלה, אבל גם את זה צלחנו.. ברכבת עצמה היה לנו שולחן משחקים שסיפק הנאה לגדולה ובסמוך היה גם מסך שהקרין תוכנית וסרטים בגרמנית/יידיש (נשמע לי אותו הדבר..). ברכבת יש wifi ו חשמל בשביל הטענת הפלאפונים (מתחת למושבים. על לא דבר..) . לארבעתנו יחד עם שמירת מקום הכרטיסים עלו 54 יורו. 24 לכל אחד וע וד 6 על שמירת מקום .

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון