חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון פרויד וינה

מוזיאון פרויד וינה

בעיר וינה, בירת אוסטריה, שוכן לו מוזיאון פרויד וינה, מוזיאון מרתק של אבי הפסיכולוגיה והפסיכואנליזה, שהוא כמובן זיגמונד פרויד. זיגמונד פרויד היה פסיכולוג ונוירולוג אוסטרי יהודי, אחד ההוגים החשובים והמשפיעים ביותר של המאה העשרים והיום כבר ניתן להצביע עליו כאבי הפסיכולוגיה בת זמננו.

זיגמונד פרויד חי את רב חייו בעיר וינה החל מהילדות, הלימודים באוניברסיטת וינה ועד הקליניקה שבביתו בה הוא פיתח והגה את רעיונות הפסיכואנליזה ובעצם התחיל את הפסיכולוגיה של ימינו כולה. 

כיום , בביתו המיתולוגי של פרויד, שוכן לו מוזיאון העיר וינה מקדישה לפרויד ולזכרו אשר נקרא "מוזיאון פרויד וינה".  מוזיאון מרתק זה ממוקם בבית המקורי של בו הוא התגורר שנים רבות עד בריחתו ללונדון אשר התרחשה בעקבות עליית המשטר הנאצי. המוזיאון הוא בגדר חובה למי שמתעניין בפרויד, בחייו המרתקים ובכלל בפסיכולוגיה.

מה יש לראות במוזיאון פרויד בווינה?

מוזיאון פרויד בוינה משחזר כיצד נראה ביתו המקורי בדיוק רב. במוזיאון תמצאו את חדרי הבית השונים ובמיוחד את חדר העבודה אליו קיבל מטופלים, עם הריהוט המקורי כולל תמונות, גלויות וכתבים. אין ספק שזה מוזיאון מרתק ומרגש לכל חובב היסטוריה ופסיכולוגיה.

למעט התערוכה הקבועה של מוזיאון פרויד בוינה, תמצאו גם תערוכות מתחלפות ואת אחת מהספריות הגדולות ביותר בעולם בתחום הפסיכואנליזה. במתחם הספרייה ישנו חלל שלם לקריאה וללמידה ומגיעים אליו עולי רגל רבים למטרת למידה ומחקר.

מוזיאון פרויד וינה, שהוא בעצם ביתו המקורי של זיגמונד פרויד, נמצא ברחוב ברג בוינה, בסמוך לעיר העתיקה. פרויד התגורר בבית זה משנת 1891 ועד לשנת  1938. עם עליית המשטר הנאצי, פרויד ומשפחתו נאלצו לעזוב ללונדון.

בשנות השבעים, אנה פרויד, ביתו של פרויד, הקימה את מוזיאון פרויד בוינה בביתו המקורי ושם שוחזרו באופן מדויק בעזרת פריטים מקוריים, לחדר ההמתנה וחדר העבודה. 

בין הפריטים המוצגים במוזיאון פרויד בוינה מלבד הריהוט המקורי, תמצאו כרטיסיות, מחברות וגלויות עם כתב ידו המקורי של פרויד, פריטים מאוסף העתיקות שפרויד אסף בעצמו, תמונות, ספרים ובאמצעות שחזור חדר העבודה ניתן להבחין בשיטת העבודה שהיא השיטה הקלאסית כיום בפסיכואנליזה. 

מלבד זאת, במוזיאון פרויד וינה מתקיימים מייצגים מרתקים שלעיתים מתחלפים על אופן ההתייחסות, נקודת המבט ושיטת הטיפול של פרויד בתופעות שונות של הנפש כדון היסטריה, מלנכוליה וכדומה.

במוזיאון פרויד בוינה תמצאו את החלקים המקוריים של בית משפחת פרויד
במוזיאון פרויד בוינה תמצאו את החלקים המקוריים של בית משפחת פרויד

מוזיאון פרויד וינה מה צריך לדעת לפני ביקור

מוזיאון פרויד בוינה פתוח בין הימים רביעי לשבת בין השעות עשר בבוקר ועד לשש בערב. בימי שני ושלישי המוזיאון סגור, כרטיס כניסה למוזיאון פרויד בוינה כולל כניסה לתערוכה הקבועה, לתערוכות מתחלפות וכמובן כניסה למתחם הספרייה הגדול, כולל חללי המחקר והלימוד. 

המחירים משתנים. כרטיס רגיל יעלה לכם ארבעה עשר יורו. כרטיס סטודנטים יעלה שמונה וחצי יורו, מחיר כרטיס לנוער הוא חמישה יורו, הכניסה לילדים מתחת לגיל שתיים עשרה היא בחינם.

כתובת מוזיאון פרויד בוינה היא רחוב ברג Berggasse 19 Vienna. בשנים האחרונות, מוזיאון פרויד בוינה שופץ, הורחב והפך נגיש לכיסא גלגלים, בחלל המוזיאון תוכלו גם למצוא בית קפה וחנות.

ניתן להגיע למקום באמצעות אוטובוס או רכבת תחתית: קו U2 לתחנת סקוטנטור (Schottentor). לאחר מכן, הליכה קצרה של מספר דקות אל המוזיאון, רכבת עילית (טראם) ואוטובוס: טראם בקווים D, 37, 38, 40, 41 או 42 ל- Schwarzspanierstraße ולאחר מכן הליכה קצרה של מספר דקות אל המוזיאון. בנוסף, קו 40A באוטובוס עוצר ברחוב ברג (Berggasse) בו נמצא המוזיאון. 

מוזיאון פרויד בוינה משחזר כיצד נראה ביתו המקורי בדיוק רב
מוזיאון פרויד בוינה משחזר כיצד נראה ביתו המקורי בדיוק רב
מוזיאון פרויד וינה מה צריך לדעת לפני ביקור
מוזיאון פרויד וינה מה צריך לדעת לפני ביקור

שאלות ותשובות בנוגע למוזיאון פרויד וינה

מוזיאון פרויד בוינה הוא מוזיאון לזכר זיגמונד פרויד – הרופא, הפסיכיאטר והפסיכולוג ממציא הפסיכואנליזה ואת יסודות הפסיכולוגיה בת ימינו. המוזיאון ממוקם בביתו המקורי בעיר וינה שבאוסטריה. פרויד התגורר ועבד בקליניקה עם מטופליו בבית זה עד לבריחתו ללונדון, עם עליית המשטר הנאצי.

במוזיאון פרויד בוינה תמצאו את החלקים המקוריים של בית משפחת פרויד, הספרייה וחדר העבודה (הקליניקה) האמיתית של פרויד. בנוסף, תמצאו חפצים מקוריים של פרויד כמו תמונות, גלויות ומחברות עם כתב ידו, ריהוט וחפצים נוספים.מעבר לכך, במוזיאון ישנו מתחם גדול אשר מקיים את בספרייה הגדולה ביותר באירופה לפסיכואנליזה.

רכבת תחתית: קו U2 לתחנת סקוטנטור (Schottentor). לאחר מכן, הליכה קצרה של מספר דקות אל המוזיאון.

רכבת עילית (טראם) ואוטובוס: טראם בקווים D, 37, 38, 40, 41 או 42 ל- Schwarzspanierstraße ולאחר מכן הליכה קצרה של מספר דקות אל המוזיאון. בנוסף, קו 40A אוטובוס עוצר ברחוב ברג (Berggasse) בו נמצא המוזיאון.

מוזיאון פרויד בוינה פתוח בין הימים רביעי לשבת בין השעות עשר בבוקר ועד לשש בערב. בימי שני ושלישי המוזיאון סגור.

תוכן עניינים

אהבת? נא לשתף!

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בוינה?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!