חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה יש לעשות בעיר וינה?

מטיילת עם הדגל של וינה מאחוריה St. Stephen's Cathedral

בירת אוסטריה היא ביתם של כמעט שליש מתושבי המחוז ומהווה מרכז מרכזי לתרבות, לכלכלה ולפוליטיקה של אוסטריה. וינה ידועה בכל העולם ויש לה שפע של מבנים היסטוריים מדהימים, ארמונות ומקומות בילוי. היא נבחרה במשך מספר שנים רצופות כעיר שהכי כדאי לחיות בה באירופה, בשל התחבורה הנוחה שלה, היופי ואיכות החיים לתושבים ולתיירים כאחד.

בעת שהותכם בחופשה בוינה, מומלץ לרכוש את וינה PASS , כרטיס סיור הכל כלול זה כולל כניסה חופשית ליותר מ-60 אטרקציות מובילות, הרבה הנחות ושימוש בלתי מוגבל בקווי האוטובוס של הופ-און-הופ-אוף.

הרשומות להלן הן פעולות החובה לעשות בוינה ואמורות לספק לך יותר ממספיק מידע כדי לתכנן את הטיול שלך.

ריכזנו לכם כמה מהמקומות האטרקטיביים והמומלצים ביותר שאתם חייבים להכניס לרשימה שלכם בעת ביקורכם בעיר הבירה של אוסטריה, וינה.

ארמון שנברון - Schönbrunn Palace

ארמון שנברון ניצב מאז המאה ה-16  ובעל תפקיד מרכזי בעל חשיבות תרבותית באוסטריה, ארמון שנברון הוא מבנה המכיל מתחם חדרים ענק משנת 1441 המהווה את האטרקציה התיירותית העיקרית בוינה. קיסרי אוסטריה נולדו בארמון.

הארמון עצמו הוא מבנה עצום ומעוצב בסגנון בארוק עם מבנה ראשי סימטרי בעל מאות חלונות ופסלים על הגג.בתוך הארמון יש מבחר של חדרים כולם מרוהטים ומעוצבים בסגנון המקורי – תוכלו ליהנות מסיור בין החדרים ולהתפעל מהריהוט המפואר ולראות כיצד חיו בני המלוכה האוסטריים.

ארמון הופבורג - Hofburg Palace

ארמון הופבורג הוא עוד מתחם מפואר עצום שעושה כבוד לשושלת ההבסבורגית ושימש כארמון החורף המרכזי של שליטי האימפריה האוסטרו-הונגרית במשך מאות שנים.

כיום המתחם הוא ביתם של משרדי נשיא אוסטריה ומשמש כבסיס נשיאותי.

המבנים עברו תוספות רבות  ושינוייםמאז יצירתם במאה ה-13 והמרשים שבהם הוא נויה בורג החצי עגול המופלא.

המבקרים יכולים להתפעל מהיופי והסגנון של הארכיטקטורה הבארוקית, לערוך סיור בין הדירות האימפריאליות או לבקר באחד מהמוזיאונים המפורסמים במתחם.

קתדרלת סנט סטפן - קתדרלת סטפנוס הקדוש (Stephansdom - St. Stephen's Cathedral)

קתדרלת סטפן הקדוש היא מבנה מונוליטי אשר מתגאה ב-Stepsplatz והיא הכנסייה החשובה ביותר בווינה ובאוסטריה מאז בנייתה.

לא ניתן לתאר במילים את יופיו של הבניין הזה והמגדל הענק שלו חולש על קו הרקיע של וינה וניצב כמגדל הכנסייה הגבוה ביותר באוסטריה.

קתדרלת סטפן הקדוש היא מקום מפואר ומרשים- מהעיצוב הרומנסקי והגותי של החלק החיצוני, למגדל המחודד השולט, והגג הראשי המעוטר בצורה מורכבת עם מאות רעפים צבעוניים היוצרים דפוס מסקרן.

בתוך הכנסייה יש בסך הכל 18 מזבחות, כמה קפלות קטנות יותר, ואפילו כמה קברים וקטקומבות.כבניין אייקוני של וינה, אי אפשר לפספס את סנט סטפנס!

הגנים המלכותיים - גני שונברון

גני שנברון הנקראים הגנים המלכותיים (Schonbrunn royal gardens) הוא עוד חלק יוצא דופן במתחם ארמון שנברון וראוי לביקור נפרד בפני עצמו, הגנים בשונברון פשוט קסומים.

שטחי הפארק משתרעים מהארמון במשך למעלה מקילומטר ותוכלו לבלות שעות בהליכה בין הקטעים והתצוגות השונות.

תוכלו ללכת דרך הפרטר ולהתפעל מערוגות הפרחים האחידות, או ללכת לאיבוד במבוך הגדר היפה ,המזרקה של נפטון היא יצירת אמנות מדהימה, בעוד שיש אפילו חורבה רומית מלאכותית עם פסלי אבן.

גולת הכותרת של כל זה היא הגלורייטה הניצבת מול הארמון וכוללת בריכה ומבנה קלאסי עם עמודים ארוכים – כאן תוכלו לבלות בישיבה וממשקה ומאפה בבית הקפה או פשוט התפעלו מהנופים של כל הגנים שלפניכם.

Rathaus - רטהאוס

רטהאוס וינה מלאה בארכיטקטורה היסטורית ומשמעותית ובית העירייה הממוקם בכיכר Rathausplatz הוא תוספת מצוינת לאוסף זה.

הראטהאוס נבנה בשנות ה-1800 והיווה תוספת מאוחרת יותר לעיר, הבנייה בסגנון ניאו-גותי נבנה כדי להכיל את משרדי ראש העיר לאוכלוסיית העיר הגדלה והולכת.

בסגנון דומה לבניין העירייה בבריסל, ל-Rathaus יש חמישה מגדלים, שאמצעם הוא הגדול ביותר ובראשו פסל Rathausman האייקוני.

סיורים מודרכים זמינים בחלק הפנימי של בניין העירייה בימים מסוימים, וזה מומלץ בהחלט רק כדי לראות את הסגנון האקסטרווגנטי של החדרים .

מטיילת במרפסת של Schonbrunn Palace
מטיילת במרפסת של Schonbrunn Palace

Tiergarten Schonbrunn - (גן החיות של וינה)

גן החיות של וינה ממוקם בשטח של ארמון שנברון, גן החיות טירגארטן הוא גן החיות העתיק ביותר בעולם, והוא מציג את עצמו כמרכז לשימור מינים והגשמה חינוכית.

בגן החיות יש כמה מבנים מקוריים מאותה תקופה, שהתערבבו יחד עם מבנים מודרניים יותר, יוצרים מקום נעים לטייל בו.

גן החיות הוא ביתם של מספר עצום של חיות מפנדה הענקית בסכנת הכחדה, ועד ג'ירפות, אריות ים ועצלנים – יש הרבה שומרי גן חיות מנוסים ואפילו סביבת יער גשם באמזונס מדומה לטייל בה.

כמו גני חיות, גן החיות של וינה הוא אחד הטובים בעולם ותוכלו לראות את הטיפול שהחיות זוכות לו.

מוזיאון ארמון בלוודר - Belvedere Palace

מוזיאון בלוודר הוא מתחם וגנים מפוארים ענקיים המפוצל לבלוודר העליון והתחתון ושימשו כמעון קיץ לנסיכים אוסטרים בשנות ה-1600.

שני הארמונות עצמם מתאפיינים בארכיטקטורה מדהימה ומתבלטים בגנים – לבלוודר העליון יש חזית מפורטת עם מגדלים למחצה בעלי כיפות ירוקות ואילו לבלוודר התחתון יש עיצוב פשוט יותר; שני הארמונות פונים לגנים המדהימים.

המראות במוזיאון בלוודר כוללים את שני הארמונות שמכילים אוסף מדהים של יצירות אמנות וחדרי אירוח מעוצבים ואת גני הנוף הרחבים עם בריכות ואורנג'רי.

האופרה הממלכתית של וינה

אופרה וארכיטקטורה משובחת הם שם נרדף לווינה, והאופרה הממלכתית של וינה מספקת את שניהם בשפע.

בניין יוצא דופן זה ממוקם במרכז רובע Innere Stadt ונחשב לאחד מבתי האופרה הטובים בעולם.

החלק החיצוני הוא בסגנון ניאו-רנסנס ומאופיין בקשתות רבות ובחלונות מקושתים, בעוד הפנים דקדנטי ביותר ומרגיש יותר כמו ארמון מאשר מקום של חגיגה מוזיקלית.

סיורים מודרכים יומיים זמינים שנמשכים כ-40 דקות ונותנים סקירה טובה של הבניין.

אם תרצו לראות קונצרט חי או אופרה, תצטרכו לבדוק מה מוצג לפני הביקור ולקנות כרטיסים.

מוזיאון הטבע של וינה - Naturhistorisches Museum

מוזיאון הטבע של וינה שוכן במתחם ארמון מתוחכם האופייני לארכיטקטורה ההיסטורית בוינה, יש במוזיאון להיסטוריה של הטבע אוסף עצום של מינרלים, אבנים יקרות, מטאוריטים, מאובנים, שלדי בעלי חיים, תצוגות של חרקים ויונקים שונים ואפילו פחלוץ זן שנכחד.

עם למעלה מ-30 מיליון חפצים, אוסף המוזיאון הוא אחד החשובים באירופה ותוספות חדשות מגיעות כל הזמן.

במקום המרתק הזה יש גם פלנטריום דיגיטלי בו תוכלו לראות סרטים מסקרנים על כדור הארץ והתפתחותו.

מבוגרים וילדים כאחד יאהבו את כמות המידע העצומה והתצוגות מרתקות העין במוזיאון המופלא והמרתק הזה.

לונה פארק פראטר

מה יכולה להיות דרך מהנה יותר לחוות את וינה מאשר יום עמוס בכיף בפארק השעשועים פראטר? פארק ווינר פראטר היה פעם שטח ציד שהתפתח למרחב ציבורי לדוכני מזון ודוכני שעשועים קטנים, הוא מארח כיום את פארק השעשועים המרשים והכניסה אליו חופשית (תטרכו לשלם על הרכיבות האישיות במקום). בתוך הפארק שפע של מתקנים ודוכנים כולל גלגל ענק, מכוניות פגוש, קרוסלות ורכבות הרים מסמרות שיער.

יש גם דברים כמו מטווחי ירי, תצוגת ומסילת רכבת קלה כדי לבדר את כל המבקרים.

אם טיולים וריגושים אינם כוס התה שלכם, יש כמה מסעדות ובתי קפה בפארק שאפשר לשבת בנחת וליהנות מהנוף בהם.

בית הספר הספרדי לרכיבה

אחד המכונים הטובים ביותר לדרסאז' קלאסי בעולם, ומסורת ידועה ארוכת שנים באוסטריה, בית הספר הספרדי לרכיבה אחראי על אימון סוסים באמנות הדרסאז' במשך מאות שנים.

בית הספר לרכיבה כפי שנבנה בתקופת המלוכה ההבסבורגית ועומד מאז.הבניין פתוח לקהל הרחב וניתן לצפות בהדגמות ובמקרים מסוימים גם באימונים.

לכל מי שאוהב רכיבה זה אתר חובה לביקור בוינה, בעוד שגם עבור מי שאינו רוכב אתה עדיין יכול להעריך את התשוקה והאהבה שמושקעים בצורת אמנות זו.

מגדל הדנובה - דונאטורם (מגדל תצפית)

ה-Donauturm, הרשום ב-75 המגדלים החופשיים הגבוהים בעולם בגובה עצומים של 252 מטר, ניצב כמגדל תצפית ברובע דונאוסטאדט של וינה.

ה-Donauturm בולט מול קו הרקיע הנמוך יחסית של וינה וניתן לזהות אותו בקלות; המבנה מכיל משדרי רדיו ואנטנות לטלפונים סלולריים, שתי מסעדות מסתובבות, ופלטפורמת תצפית ואפילו מסלול קפיצת בנג'י.

המגדל מספק דרך פנטסטית ושונה לראות את וינה וקל להבין מדוע הוא מושך אליו כל כך הרבה מבקרים.

נאשמרקט

נאשמרקט הוא שוק , לרוב שווקי עיר, מגדירים את העיר ונותנים ייצוג טוב של המורשת והתרבות שלה, הם מקומות מרתקים לטייל בהם ומספקים לתיירים נתח אותנטי מהחיים המקומיים.

ה- Naschmarkt מתקיים ברחוב Wienzeile ומשתרע על פני כ-1.5 ק"מ, מלא בדוכנים המוכרים כל דבר, החל מפירות וירקות טריים ועד עשבי תיבול, גבינות ופירות ים.

האווירה, הצלילים, המראות והריחות מרתקים והמגוון הרחב וההיצע הגדול של השוק הופכים אותו למפורסם ברחבי העולם.

כביש הטבעת של וינה

כביש הטבעת המפואר המקיף את רובע Innere Stadt של וינה נבנה במיוחד במאה ה-19 לאחר הסרת חומות העיר.

הוא מתאפיין בארכיטקטורה אקלקטית ויש בו מבנים מפורסמים רבים ,הדרך עצמה רחבה וממוסגרת על ידי קו החשמלית של הערים שנותר כאמצעי תחבורה חשוב, יש גם קטעים זרועי עצים והכביש משמש אף מסלול אופניים נהדר.

כדאי מאוד לטייל בחלקים מכביש הטבעת כדי לראות את חשיבותו וגם את המבנים היפים שממסגרים אותו.

יער וינה

למרגלות האלפים הצפוניים של אבן הגיר, יערות וינה שוכנים ממערב לעיר ומשתרעים על פני כ-45 ק"מ.

מספר נהרות יוצרים את הגבולות של היער או וינרוואלד והאזור פופולרי הן בקרב אוסטרים המעוניינים לברוח מהעיר והן בקרב תיירים המעוניינים ליהנות מהאזור הכפרי האוסטרי היפה.

היער מלא באבני חן נסתרות משיט בסירה תת קרקעית (The seegrotte) ועד בקתות ציד וכפרים קטנים שלא נגעו במרחב של וינה.

יש חברות שמספקות סיורים של חצי יום, או שאתם יכולים פשוט ללהגיע עצמאית וליצור מסלול לבד – האפשרויות הן אינסופיות בחלק המפתה הזה של אוסטריה.

קפה סנטרל

 בית הקפה המכובד ביותר של וינה מתחרה בבתי הפה הטובים בלונדון. הקפה הווינאי הטיפוסי הזה, שנפתח בשנת 1876, היה תמיד מוסד המועדף על מקומיים, ידוע כי פרויד, טרוצקי וסטפן צווייג לקחו ממש כאן את הקפה שלהם. התקרות הכיפות דמויות הקתדרלה שלה ומבחר הפטיסרי המושלם שלו מהווים משיכה עכשיו כמו אז.

המתנה בתור עשויה להיות ארוכה, אבל ברגע שתיהיו בפנים, העיצוב הנוצץ והעוגות והמאפים ברמה עולמית הופכים את הכל לשווה לחלוטין את ההמתנה. אז מה מומלץ לאכול? פנקייקים אווריריים או אפפלסטרודל חמים מאובק באבקת סוכר, ופרוסות קרמשניט במילוי  ועוד הרבה עוגות משובחות כמו שרק האוסטרים יודעים לעשות

מוזיאון זיגמונד פרויד

זיגמונד פרויד, מייסד הפסיכואנליזה, חי ופעל בברגאסה 19 עד 1938 כאשר רדיפת הנאצים נגד יהודי העיר אילצה אותו ואת משפחתו לברוח לאנגליה. כיום האתר הוא מוזיאון שאוצר בקפידה, בו תוכלו לצפות בצילומי ארכיון נדירים של פרויד, לראות את חפציו ולקרוא על כמה מהמטופלים המסקרנים ביותר שלו.

למה ללכת?  בנוסף להיותו חלון מרתק לחיים בתקופת תור הזהב האינטלקטואלי של וינה, מוזיאון זיגמונד פרויד מארח אירועים ויש לו חנות מתנות אדירה.

שאלות ותשובות

מדורגת כאחת הערים הכי ראויות למגורים בעולם כאשר תושביה נהנים מאיכות חיים גבוהה, וינה היא מקלט במרכז אירופה ונשארה יעד תיירותי פופולרי.

  1. ארמון שנברון
  2. ארמון הופבורג
  3. קתדרלת סטפן הקדוש
  4. גני שנברון
  5. Rathaus
  6. Tiergarten Schonbrunn (גן החיות של וינה)
  7. מוזיאון בלוודר
  8. האופרה הממלכתית של וינה
  9. מוזיאון הטבע של וינה
  10. פארק השעשועים פראטר
  11. בית הספר הספרדי לרכיבה
  12. דונאטורם (מגדל תצפית)
  13. נאשמרקט
  14. כביש הטבעת של וינה
  15. יער וינה

 ה-MuseumsQuartier, או בשמו הנפוץ יותר MQ, מציע הכל, החל מאוסף המשובח בעולם, למגוון של ברים, בתי קפה ומסעדות אופנתיים ועד פארק פסלים בהצטיינות מסלול מיני גולף.

למה ללכת?  מוזיאון לאופולד, ביתם של 44 ציורי שילה ויצירות שונות של גוסטב קלימט, אוסקר קוקושקה וחברי תנועת וינה ורקשטטה, הוא אחד ממוזיאוני האמנות הטובים ביותר של וינה, בעוד שה-MUMOK מתגאה באוסף האמנות העכשווית המוביל של העיר, כולל יצירות של אנדי וורהול ורועי ליכטנשטיין. גם אם אומנות זה לא הקטע שלך, שווה ללכת כדי לבלות עם המקומיים על אחד הבלוקים המושכים את העין.

מעולם לא היה חשוב יותר לשמור על זיכרון השואה בחיים. המוזיאון היהודי העתיק בעולם נוסד בווינה ב-1895 אך נסגר ונבזז על ידי הנאצים ב-1938; חפצים יקרי ערך רבים עדיין נעדרים. המוזיאון היהודי של ימינו נוסד בשנת 1988 ועבר לדורותירגאסה בשנת 1993. אתר שני מעל שרידי בית הכנסת מימי הביניים ביודנפלאץ נפתח בשנת 2000. שני המקומות מספרים את סיפורם של יהודי העיר מימי הביניים ועד היום.

למה ללכת?  כדי לשמר את זכרם של 50,000 יהודי אוסטריה שנהרגו בשואה, המוזיאון מציג את התרומות יוצאות הדופן שנעשו לכל היבט בחיי וינה על ידי אזרחים יהודים לאורך הדורות. ביקור חובה. 

 עוד בימי האימפריה האוסטרו-הונגרית, ארמון הופבורג המעוטר היה הלב הפועם שלה. כיום זהו מעונו הרשמי של נשיא המדינה והוא ביתם של רבים מהמוזיאונים, האטרקציות והגלריות המובילות של וינה .

למה לבקר?  טיול דרך הופבורג מציע היסטוריה בעציץ של אוסטריה עצמה. למד הכל על חייה ומותה המקאברי של הקיסרית אליזבת – 'הנסיכה דיאנה' של האימפריה ההבסבורגית – במוזיאון סיסי, התפעל מהפאר הבארוק של ה-Prunksaal (היכל המדינה) בספרייה הלאומית האוסטרית וראה היכן החזיק היטלר את האנשלוס שלו. לכו לבית הספר הספרדי לרכיבה כדי לראות את סוסי הליפיצאנר מבצעים את פעלוליהם והאימונים שלהם.

העוגה הייחודית של וינה, שילוב של ספוג שוקולד, גנאש שוקולד מריר וריבת משמש, היא יותר מסתם קינוח – המתכון שלה הוא סוד שמור היטב. בטח, תמצאו את הפינוק המתוק הזה בבתי קפה ברחבי העיר, אבל יש יריבות עזה בין  מלון סאכר  לדמל  שניהם טוענים למתכון  המקורי. הם אפילו פנו לבית המשפט בגלל זה…איזה Sachertorte הכי טוב? יש רק דרך אחת לגלות – והיא על ידי דגימה של שניהם. 

הגלידרייה הטבעונית הראשונה של וינה היא ההוכחה שאם אתם טבעונים, לא תצאו מקופחים. האוסטרים אולי אוהבים את הבשר שלהם, אבל אכילה על בסיס צמחי בהחלט פופולרית כאן. טבעונות זוכה להכרה ראויה: יש 18 טעמים נטולי חלב לחלוטין בתפריט מדי יום, משוקולד ותות ועד בזיליקום, עוגיות ומאצ'ה.

למה ללכת? בין אם אתה טבעוני מחויב או קרניבור סקרן, זה המקום המושלם להתקרר בו. אנו ממליצים לקחת  כדור מייפל ופקאן בין שתי עוגיות לעיסות, וקיבלתם קסטה טבעונית מדהימה .

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון