חיפוש

5 ימים וינה כולל האגמים והאלשטט

616EEBAE-7F5C-42E7-8166-674903F13056

#סיכום_טיול

אז חזרנו מחמישה ימים בוינה (חמישי עד שלישי), מתוכם יום אחד של טיול לאזור האגמים והאלשטט.
קיבלתי הרבה רעיונות מהקבוצה הזאת ולכן מחזירה גם . אנסה לפרט כמה שיותר, אבל אם יש שאלות בכיף 😊

כללי – יצאנו שתי חברות , טיסות עם תיק גב וטרולי, הלוך עם וויזאייר (יצאנו בעיכוב של שעה, אבל לא מדדו משקל או גודל של התיקים), חזור עם ריינאייר (יצאנו בול בזמן, גם כאן לא מדדו משקל או גודל של תיקים, אבל בבידוק הבטחוני בשדה של וינה מאוד הקפידו על נוזלים וזרקו כל מה שהיה מעל 100 מ"ל).
לינה – בוינה בדירה מקסימה ברובע היהודי (מהדירות של אסנת, ממליצות ממש !! דירה נקיה מאוד , מעוצבת בטוב טעם ומאובזרת בכל מה שצריך) . הדירה נמצאת 3 דקות מהסופר הכשר "שפע מרקט" שיש בו גם בית קפה חמוד, ובין 5-10 דקות לפארק פראטר (שלידו תחנת רכבת) , ולבית חב"ד, מסעדות כשרות ועוד . תחנת מטרו קרובה נמצאת גם כמה דקות הליכה מהדירה .. בקיצור מיקום נוח ממש .
הגעה מהשדה – הלוך מהשדה הגענו עם נהג ישראלי שסגרנו איתו מראש (נחתנו מאוחר בלילה וידעתי שנהיה עייפות ולא רציתי שנסתבך), בדיעבד אם היינו יודעות שיש רכבת ככ קרוב לדירה היינו לוקחות אותה , זול משמעותית במחיר . בחזור לשדה כבר לקחנו את הרכבת והיה מעולה .
בכללי מאוד נוח להתנייד עם גוגל מאפס , הכל מאוד ברור בוינה ומקסימום שואלים אנשים, כל אוסטרי שנתקלנו בו עזר לנו באדיבות רבה (למרות שהזהירו אותנו שאוסטרים הם חסרי סבלנות .. לא יודעת 🤷).
אוכל – אנחנו אוכלות כשר , אבל יש מספיק מסעדות כשרות בוינה. שתי ארוחות בוקר אכלנו בשפע מרקט בבית הקפה והיה אחלה אוכל . ארוחות ערב אכלנו פעם אחת בבחור טוב (אוכל טוב, אחלה מחיר) , ובאלף אלף (פחות התחברנו לשניצל הוינאי ובכללי המחיר היה גבוה יותר) . שבת אכלנו בבית חב"ד והיה אוכל טוב ומפגש מגניב עם אנשים שונים (שבת בבוקר לקחת בחשבון שיש פחות מבחר של אוכל)- צריך להזמין מקום מראש לשבתות , דרך האתר של בית חב"ד וינה . וגם בישלנו בדירה בקטנה , הבאנו נשנושים מהארץ, ולטיול קנינו לחמניות ופסטרמה מהסופר הכשר . מאוד קל להסתדר בוינה מבחינת אוכל כשר בקיצור .
מזג אוויר – למרות שהפחידו אותנו שפברואר הוא החודש הכי קר בוינה וכו וכו, בסוף היה קור סביל לחלוטין . רוב הזמן היו 8-13 מעלות , ירד קצת גשם בחלק מהימים . אבל לא דרש בגדים מיוחדים, התלבשתי כמו בארץ . כן מומלץ כפפות למי שבא בחורף זה עוזר אם הולכים הרבה בחוץ (כמו שאנחנו עשינו) .

פירוט הימים :
חמישי – נחיתה בלילה, הגעה לדירה .
שישי- ארוחת בוקר וקניות בסופר הכשר . אחכ בעיקר טיילנו ברגל להכיר את האזור . היה לנו חשוב להכיר את הדרך ברגל מהדירה לבית חב"ד כדי לזכור אותה לשבת שנהיה בלי פלאפונים . טיילנו קצת ברובע היהודי וחצינו את הנהר לכיוון העיר העתיקה , היינו במוזאון היהודי (יש שניים, אנחנו היינו באחד שעל השואה ) – התבאסנו שהוא לא מונגש יותר לישראלים, האנגלית הייתה ברמה די גבוהה אז הסתבכנו איתה .. מבחינתנו היה בזבוז של כסף (עלה 15 יורו לאחת) .
כיכר היהודים (מול המוזאון)- יש שם אנדרטה מרשימה לזכר היהודים שנרצחו בשואה . בית הכנסת הגדול- לא נתנו לנו להיכנס סתם ככה לא במסגרת סיור, אבל קראתי פה שזה נפוץ אז לא התבאסנו יותר מדי . אחכ חזרנו לדירה להתארגן לשבת .
שישי בערב – תפילה + סעודה בבית חב"ד.
שבת – סעודה בבית חב"ד, אחכ טיילנו ברובע היהודי והלכנו לפארק פראטר – פארק מהמם וענקק!! אין תמונות כי היה שבת אבל נהנו מאוד לטייל שם.
ראשון – היה השיא של הטיול הזה , יצאנו לטיול לאזור האגמים והאלשטט . היה מדהים מדהים !! שווה כל יורו . יצאנו בטיול מאורגן עם נהג בשם אדי וסך הכל היינו קבוצה של שמונה אנשים. היינו במפלי טראון, אגם הירח , אגם הזאבים, באד אישל והאלשטט . גם פה יש שאמרו לנו שטיול כזה יקר ולא שווה ושצריך להקדיש טיול בפני עצמו לחבל זלצבורג (מה שנכון אבל זה לא סותר) וכו וכו – שכל אחד יעשה את השיקולים שלו אבל לנו היה מהמם, אוסטריה מדהימה והטבע שם טהור וקסום . ונראלי התמונות מדברות בעד עצמן .. הטיול עלה 125 יורו לאחת (לא כולל רכבל ושייט, אבל הם בסוף לא היו פתוחים כי נפלנו על יום גשום) .
שני- חזרה לוינה .. הלכנו לעיר העתיקה , בית העיריה , בית הפרלמנט, כיכר מריה תרזה והמוזאונים התאומים (לא נכנסנו , היינו רק מבחוץ), שער הכניסה להעיר העתיקה, ארמון הופבורג , מוזאון האשליות (היה מגניב !!) ופשוט טיילנו ברחובות העיר העתיקה . היא מהממת ויפה וכיף פשוט להסתובב בה.
שלישי- ארוחת בוקר , טיול אחרון בסביבת הדירה , ונסיעה לשדה לטיסה חזרה לארץ .

לסיכום – וינה גדולה ויש מלא מה לראות, כמובן שלא ראינו הכל אבל היינו במוד רגוע ורצינו גם לנוח בחופש הזה . כיף ללכת הרבה ברגל ואם מתעייפים לעלות על מטרו או חשמלית . ונופי אוסטריה עצמה- העיירות, ההרים המושלגים , האגמים .. פשוט מטריפים .
תסעו ותהנו ❤️

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!