חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום מסלול טיול 5 ימים בוינה אמא ובת

E74D535A-42FD-4834-A5E9-12CA83A85306

שלום וברכה,
אתמול בערב חזרתי מ5 ימים בוינה….לאחר שנעזרתי במידע כאן ,היה מסע נהדר, מורכב, מעייף ומרגש ..אבל בגדול ממליצה , מנסה להחזיר טובה בהעברת אינפו וחווד לקהילת המטיילים, מעט ארוך אבל הנה להלן מסעי:
צוות המסע: אני כמעט 50 ולא בכושר, ילדתי בת 12, ילדה אנרגטית ובכושר אבל לא אוהבת ללכת. ילדתי אוהבת קור, אני לא. אני מתה על אומנות , היא לפעמים, לא בכמויות.ילדתי בררנית באוכל, אני לא. אבל חשוב לי שיהיה טעים, ולא סתמי…אבל לא מפונקת,זהו נתונים בסיסיים שלפיהם מסלול מצויין נבנה:

יום ראשון(נחיתהעם RYNAIR פעם ראשונה, נהדר): רכבת תחתית S7 למלון …זה לא כזה פשוט למי שעייף מהטיסה, לא רגיל לאירופה התחבורה…למרות הכנה מדוקדקת…אז לקחנו אוויר והתחלתי לשאול את האוסטרים ומעתה והלאה, זו היתה האסטרטגיה (כמו פעם)….להסתכלמראש וגם לשאול/לוודא…כדי לא להלחץ ולבזבז זמן… תכלס השתמשנו ב20 רכבות ב5 ימים ורק פעם אחת 5 דקות התבלבלנו ונסענו …בכיוון הפוך…אז באמת שזה אפשרי. רק לא להלחץ ואם נלחצים אז זה בסדר.כמעט ולא צריך להמתין לרכבת…הכל מגיע מהר, כמעט בלי המתנה..
מלון : SOCIAL HUB, נמצא ליד פראטרשטרן (הגלגל הענק), חדר קטן….אין מקרר (כשיצאנו..פתחתנו חלון והנחנו את הפירות שקנינו ליד , והם היו טריים, אגב פירות עולים שם חצי מהארץ). אין ארון בגדים, יש ארוניות ומקום לתלייה, מוזר ושונה ממקומות שהייתי. אבל…העיצוב, נפלא, החדר והמלון כאילו היו בתוכנית עיצוב…להפוך את המקום לצבעוני וייחודי…ולכן תענוג להיות. בלובי שולחן פינג פונג, שולחן כדורגל… ולמרות זאת אנטימי ונעים. אה…והצוות…פשוט נהדר אין לי מילים..כשאחזור לוינה, אני אהיה שם.
יעילים, שמחים לעזור.. …לדוגמא: נחתנו, סיפרתי בקבלה שלילדתי יש יומולדת 12, שקלתי אם להזמין משהו לחר שלנו, 2 דקות אחרי שאמרתי את זה בעודי בכניסה, היא בקשה את סליחתי, הלכה לחדר אחר חזרה לאחר דקה, עם תיק בד ובו שלל מתנות חמודות וברכה שהיא כתבה לה.יום אחד חזרנו מאוחר רעבות,מתייעצת מה לעשות, הפקיד איתי על המחשב בלובי, מחפש מה אפשר לעשות, הפיצריה הקרובה למלון,מזמינה,20דקות, הפיצה שם .. ועוד שלל סיפורים.א.בוקר נפלאה 15 $
רכבת, חשמלית…
האוסטרים אדיבים , עוזרים, הקיצר תענוג (יש לנו מה ללמוד מהם).
אז אחרי הגעה מייגעת,נסענו ב7 לרחבת הקרח ליד בניין העיריה, תענוג….גם למי שלא יודעת להחליק – יש מעקה לכל אורך הרחבה.מוזיקה שנות ה80 ,צפונה, סגנון גלגלצ כייפי…הרגשנו בבית, מסביב דוכני אוכל…תענוג לראות את השימוש ברב פעמי ,היעילות והאדיבות המדהימה שלהן…נוער מתרוצץ, ילדים, מבוגרים..כייף
יום שני: טיול לאלפים הוינאים – עם אוסטריפ: המדריך הנהדר: אלי…מומלץ!!!!
ילדתי חובבת הקור, נתקפה בבעתה לנוכח הקור, קצת סירבה לשכבות…חובה שם (תרמי+סוודר+מעיל…אני הוספתי לי גם גופייה), אחכ הסכימה. הלכה, עצרה…הוא בכשרון וקסם, ידע כמה לחכות, וכמה לא…הקיצר חכם, נעחם הליכו, ומשעשע. מומלץ…אתר סקי…תענוג…מסעדות גם כייף,,,,,גני לקנסבורג…נחמד פחות מרשים…אבל נחמד. הרכב פצצה..נוח. אפילו התרגלנו לנוהל של להתפשט ולהתלבש. בנוסף חם צוואר, מעיל כפפות, מכנסיים תרמיות, מכנסיים רגילות . ככה כל הימים באוסטריה…תיקגב ומה שלא צריך שמים בתיק. כל יום מעט אחר אז תמיד טוב שיהיה. כשקר- סבל. אפילו הגענו לאתר סקי, ואני וילדתי הלבושות מעולה ישבנו על הטוסיק והחלקנו 20 מטר , היה מגניב.
חזרנו מהטיול: נסענו תרמה וינה – מגלשות מים ומים כייפים חמים, כאן הצוות היה לא נחמד להפתעתנו, בקושי ענה על שאלות או חייך. אבל המים, המגלשות, להפתעתנו לא היה צוות במגלשות…ובכלל ביתי נחשפה לתרבות האוסטרית…היה לה משעשע ומוזר וחומר למחשבה…גם אני עליתי איתה על האבובים, כדאי. הם סוגרים 20 דקות לפני הזמן…הספיק לנו שעה וחצי.
יום שלישי:
רכבת חשמלית, למוזיאון הונדרווסר….יפיפה וגם מסעדה נהדרת במוזיאון.הליכה קצרה לבית הונדרווסר, ממול להציץ בחנויות מזכרות.
רכבת לסדנת שוקולד +מוזיאון שוקולד…..אז סדנא אכן, חמודה…יקרה בטירוף ביחס לתמורה…אבל נו מילא, דבר אחד מופרז ביחס למה שמקבלים , לא נורא…הסדנא כייפית. מוזיאון אין שם ממש…2 חדרים עם תצוגה לגיל 3 ודיינו. מוחלות להם כי עד כה, כל מה שקבלנו בוינה היה יותר ממדהים, אז גם מזה נהנות ולא מתמרמרות.
רכבת – תחנת רכבת קרלפלאז – מוצאות מסעדה סינית, ביתי חובבת נודלס ואני סושי…משהו אנטואיטיבית לא נראה לי במקום , אבל לא מצאתי על פני השטח את הסיבה אז התעלמתי מכך (טעות)…בלילה ביתי הקיאה ולמחרת חצי יום כאב בטן….לסמוך על אינטואציה – לחיוב ולשלילה!!!
בדרך לקונצרט בקתדרלת סנט פיטר, הנמצאת ליד קתדרלת סטפנוס הגדולה…עצרנו לאכול בבית קפה ורוד עוגת קרם שניט…ביתי חושבת שהיא בגן עדן…וכמעט נרדמת….ואכן בקונצרט היא מנמנמת על ברכיי (כמי שלא רגילה לשמוע מוסיקה קלאסית). שעה קונצרט …נהדר לשמוע קונצרט בקתדרלה, וגם לקבל ילדה מתבגרת שוב קרובה ,עבורנו לאור היום הארוך זה מעט ארוך, אז מנמנמות ונהנות.
מגיעות למלון…להעלת המצב רוח…משחק כדורגל שולחן בלובי…צחוקים ולמיטה.
יום רביעי: הילדה קמה עם כאב בטן , מהניסויים הסינים בבטנה אתמול, למרות זאת לא רוצה לוותר ולהשאר במלון.
אני נעתרת, רכבת לבית האופרה…חוות עוד מבנה מרגש ביופיו.
עולות על אוטובוס תיירים – וינה סייטסיין, עם קרל החמוד,חצי שעה סיבוב בוינה עם הסברים, לא משעמם ויפיפה…בישיבה טוב לה. האוטובוס מגיע לארמון שנבורן ..המחיר כולל סיור קצר בוינה ובארמון. ארמון שנבורן…מבחוץ לא מרשים, נראה כמו בית גדול…ממש לא כמו האופרה, בית העירייה וכו'.
ואז נכנסות פנימה…כל חדר , כל דבר הכי יפה שראינו…לא מגזימה.
נהיה שם שוב, לצערי הכאב בטן ממשיך, אז הלכנו רק למוזיאון הילדים , היה נחמד..משם לבית קפה בכניסה לארמון …שטרודל עבורי ברוטב וניל (כבר פעם 2 בוינה), היא עם תה ואורז לבן, מצליחה קצת לנשנש. הביתה למלון לנוח.
מנוחה במלון – לונה פארק בערב – פארטר, גלגל ענק ועוד…היה אמור להיות ההילייט של הטיול…מבחינתה הארמון היה לבקשתי (אבל בסופו של דבר החוויה הזאת חוצה גיל… )
גלגל ענק, נחמד (צוות לא ), ולא יותר, רוב המתקנים היו סגורים, די מאכזב..מלבד רכבות שדים שהיא לא אוהבת..למי שחובב יש שם 3 נראה פחיד בטירוף…מה שכן מצאנו מסעדת רולקוסטר….יושבים ומעלנו שלל צנורותמפותלות מוארות כמו רכבת הרים , המנות מוגשות לאחר שעברו במסלול מפותל, עד אלייך, האוכל ופשוט טעים, וגם התאבון של הילדה חזר.
במלון מעט פינג פונג לפני השינה…ומיטה.
יום חמישי- קתדרלת סנט סטפנוס – כדאי לקנות את הכרטיס שכולל הכל 20 יורו ולא לחסוך…כי זה היה הלונה פארק מבחינתה , האמיתי.
מגדל צפוני – 200 מטר, עולים המעלית הזויה ואז גדר ועומדים על כמו צוק…מפחיד ומדהים בו זמנית. שיטוט בקתדרל – יפיפה – גותי מעניין . סיור מודרך בקתקומבות – מעניין , אותי הבהיל העצמות , היא נהנתה (2 חלקים שרואים בהם עצמות לא חייבים אם לא רוצים ) הקטקמבות רחבות ומוארות…אז לא מרגיש חנוק להסתובב שם. עלינו למגדל הצפוני 340 מדרגות, ספרנו ועשינו זאת..זה כבר לא פתוח כמו במגדל הקודם…וכייף לראות את וינה מלמעלה.
משם רכבת לשדה והביתה.
טמפ 1-, 4, 1 , 6 ,6. למרות זאת הלכנו הסתובבנו גם כשטפטף וירד עלנו שלג וגשם…היה מגניב…לבושים טוב ונחמד.
וינה, עוד נחזור אלייך

יום חמישי

שתינו לא טיילנו הרבה באירופה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון