חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וינה למתחילים – פעם ראשונה סוף שבוע בוינה מה לראות ולעשות

סופש וינה

פעם ראשונה בוינה? לכל מי שמגיע בפעם הראשונה לוינה לסוף שבוע או חופשה קצרה יש הרבה מה לראות ומה לעשות וצריך לתכנן את מסלול הטיול בתבונה רבה. בוינה כל אחד יכול למצוא מגוון רב של פעילויות תרבות, מזון משובח ואף דברי מתיקה קסומים, פארקים והן מרכזי קניות עבור יופי של שופינג. 

וינה פעם ראשונה? מידע זה בשבילך!

מתוך נקודת מוצא שזו היא לכם הפעם הראשונה שהנכם מבקרים בעיר וינה, כדאי לכם מאוד להגיע אל ארמון בלוודר. קמעה מחוץ למתחם וינה הפנימית, במתחם של לינדנשטראסה, באפשרותכם לאתר את הארמון המלכותי – ארמון בלוודר אשר הינו מהווה נקודת פתיחה והן נקודת תצפית מרהיבה עבור המסע שלכם. הינו הוקם כארמון של עונת הקיץ של הנסיון אויגן מסבויה במאה ה- שמונה עשרה. הבנייה הבארוקית של הארמון , ביחד עם עשרות רבות של פיתוחים, הקישוטים והן הפרטים המזעריים, נראית כתחרה ענוגה. האטרקציה הראשית בארמון הינה העבודה של גוסטב קלימט – הנשיקה, ביחד עם עוד כל מיני עבודות נהדרות של קלימט, שילה וקוקושקה, מהמוכרות ומהטיב המעולה שבאקספרסיוניסטים האוסטריים. כמו כן, באפשרותכם לטייל בין גני הארמון, אשר תוכננו בידי אותו אדריכל נוף, שהיה אחראי על הקמת ארמון וגני ורסאי.  למעט פסלי הנימפות והאלות, שבילי החצץ ובריכת הנוי, באפשרותכם ליהנות מתצפית נהדרת על העיר,  אשר מצדיקה בהחלט את פשר השם של הארמון – בלוודר, שבתרגום מילולי משמעותו נוף נאה.

סופ"ש בוינה

לא בטוח כי סופ"ש בוינה יספיק לכם בשביל לראות את כל מה שפופולרי בה, אבל כדאי להגיע אל מבשלת בירה ומסעדה אוסטרית – במידה וכבר באתם עד לארמון בלוודר, הנכם חייבים לפקוד את מבשלת הבירה סלם בראו – המבשלה הזאת שייכת למשפחת Welledits ואף הינה נמצאת מחוץ לשערי ארמון בלוודר התחתון. עסקינן הודות מבשלה מסורתית עם היסטוריה של ארבע מאות וחמישים שנים. האווירה מורכבת מן שולחנות ארוכים, בהם אפשר לדבר עם מקומיים והן עם תיירים שונים תוך כדי לגימות מכוס בירה וזלילת נקניקיות. כדאי לכם לנסות את השניצל הווינאי וכן את והצלעות. במתחם נמצאת אף מזקקה וגם לפעמים מועברת סדנת אומן יומית באמצעות המבשל הראשי. כדאי לכם ביותר להזמין מקום מבעוד מועד בכל שעות היממה.

מה לעשות בוינה?

יש המון דברים שניתן לעשות בוינה, אחד מני רבים הינו להגיע אל הכיכר המרכזית – כיכר סטפאנספלאץ  הינה הכיכר הראשית של העיר, וגולת הכותרת של העיר העתיקה. המבנה השולט בה הינו הקתדרלה על שם סטפן הקדוש, אתר המושב שלו של הארכיבישוף של וינה. המבנה העכשווי הינו מן המאה ה- הארבע עשרה, אבל מתחת לו קיימים שרידים עוד מן המאה ה- שתים עשרה. סטייל הבנייה של הקתדרלה הינו  גותי רומנסק והיא נחשבת לבין הגבוהות באירופה. בפשטות מרובה אפשר למצוא את גג הרעפים הססגוני, שהפך עם חלוף השנים לסמל של העיר.
 מול הקתדרלה אפשר להבחין בבניין העכשווי האס – האוס,  אשר נבנה בשנת- 1990 ועורר התנגדות על בסיס הניגוד בין האדריכלות הפוסט מודרניסטית לבין הקתדרלה העממית. המבנה התקבל בסיכומו של יום כסינרגיה משגשגת בין הקודם לבין העכשווי ואף במציאות כעת נמצאות בו המון מסעדות והן המון חנויות.    חנויות נוספות אשר בהן אפשר לבזבז בלי הכרה ביכולתכם למצוא ברחובות הסמוכים לכיכר גרבן וכן קרנטנר . הכיכר מלאה בני אדם במרבית שעות היום והלילה וכן אפשר לבלות ולהגיע אליה פעם אחרי פעם בטיול העירוני שלכם בעיר.

וינה למתחילים
וינה למתחילים

מה יש לראות בוינה?

יש אינסוף של מקומות לראות בוינה, לרבות – תרבות שוקקת  – Museums Quartierרובע המוזיאונים של העיר הינו הרבה יותר מסתם שורה של מוזיאונים ארכאיים. מדובר ברובע מלא במבקרים, ביחד עם כיכר ראשית ענקית, אשר בה אפשר לשתות כל מיני משקאות וגם להתענג למראה בני האדם הפוקדים והעוזבים את המקום. קיימים ברובע אף מנעד רב מסעדות, בתי קפה ואף פבים. המוזיאונים אשר אותם כדאי לפקוד הינם – מוזיאוןMUMOK , המוזיאון לאמנות מודרנית, מוזיאון צילום, וידאו, מיצגים וניו מדיה שמכונה קאנסדלה והן מוזיאון זום  – מדובר באזור קסום להעביר בו מספר שעות ביחד עם הילדים שלכם, לתת חופש לחשיבה מחוץ לקופסה של הילדים שלכם ולחוות יחד עמם את תעצומות הגילוי.

שלושה ימים בוינה

לא בטוח כי שלושה ימים בוינה יספיקו לכם, העיר מלאה באטרקציות נפלאות, אבל במידה והבטן כבר מקרקרת לכם, הנכם חייבים להגיע אל שוק האוכל של וינה, נאשמרקט,  הינו בוודאי פנינה תיירותית שאל לכם להחמיץ אותה. דוכנים של מזון רחוב, פירות וירקות אקזוטיים ומאכלים עממיים. קיימים אף הרבה פבים ואף מסעדות בהם אפשר להתייצב ושם יוענק לכם שירות מקצועי, אבל האטרקציה הראשית הינה לחוג בין דוכני המזון ואף לטעום מהשפע הרב, במנות קטנות ובעלות סבירה ביותר. השוק מורכב מן חומרי גלם מקומיים, אבל יש אף טעמים מהמטבח האיטלקי, היפני, המרוקאי וכיוצא בזה. ניתן גם לאתר סינרגיה ספציפית, כמו למשל – חומוס וואסבי .
 בשבת נערך באזור אף שוק פשפשים, אשר ידוע כאחד מן הענקיים באירופה, בעל אלמנטים של החל מעתיקות, תקליטים, בגדים וכלה בכלי בית.

ב 48 שעות בוינה

תוכלו להספיק המון, ב 48 שעות בוינה , לרבות שתייה חמה מהבילה, בטעם של עוד – הרבה יותר מבית קפהקשה ביותר להמליץ רק על בית קפה אחד מהמנעד הרב של בתי הקפה המשובחים אשר נמצאים בעיר. עם יד על הלב, בית קפה וינאי הינו נחשב יותר כמוסד תרבותי אל מול מקום אשר נותן שירות של קפה וקינוחים. קפה הוולקה  היה מעת הקמתו בשנת -1939 מעיין שואב למפגשים של כותבים ומבקרים וינאים. הדבר העניק לו את האופי האוונגרדי שלו, אשר הוגן עד עתה. אחד הרזים הידועים של בית הקפה הוא מאפה שמרים ממולא ריבת שזיפים בשם Buchtein אשר אופים אותו כל ערב בשעה 20:00 והינו חמים ביותר לאורחים המבקשים לשתות אותו.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון