חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וינה בדצמבר – טיול כריסמס בוינה

וינה חג המולד

רוצים לטוס לוינה בדצמבר? מחפשים חופשת חורף בתקופת כריסמס בוינה וליהנות כמובן מ-שוק חג המולד המפורסם של וינה? לפניכם סיכום טיול של מטייל ישראלי שבאמצעותו תוכלו לקבל טיפים והמלצות על וינה בדצמבר בחורף בתקופת ימי הכריסמס ושווקי חג המולד!

מבחינת טיסה, טסטי באוסטריאן איירליינס, אחלה חברה טיסות נוחות שרות מעולה כולל מזוודה 23 ק"ג וטרולי 8 ק"ג, ארוחות בטיסה.
מבחינת מלון, הייתי ב- Hotel de France על הרינגשטראסה, מלון מעולה, שרות ויחס, ממש מומלץ.
מבחינת תחבורה, הרוב היה רגלי, היו מעט מקרים שהשתמשתי ב- uber ממש נוח, זמין כולל לחזרה לשדה התעופה.
הסכום הוא ציטוט של פוסטים היומיומיים שהעיליתי בחופשה, מקווה שתפיקו מידע מהכתוב.

"אז למי שלא ידע, אני בוינה וואאלה איזה כיף של יום ראשון בוינה, התחלתי בככר היהודים עם אנדרטה לזכרם של היהודים האוסטרים שנספו על ידי הצורר הנאצי ,לאחר מכן למקום שנקרא המדרגות של תיאודור הרצל ושהוריו היו גרים בסמוך ושלט שמתאר את פועלו וחזונו להקמת מדינת היהודים, מרגש. משם לכנסיית סטפנוס, מקום מרשים ביותר, אני טרחתי וטיפסתי 343 מדרגות לפסגה, יש אפשרות לעלות במעלית, אני העדפתי להנות מהפעילות, התצפית והנוף משגעים, בחוץ מתקיים שוק חג המולד, חגיגה אחת גדולה, אוכל שתייה ואוירה, פונץ חם, נקניקייה ומה צריך עוד, לאחר מכן הפכתי למתורבת והלכתי לא רחוק משם לקונצרט בכנסיית סנט פטר.
לאחר מנוחה קצרה יצאתי לכוון פארק פארטר, לגלגל הענק(וינר ריזנראד) שהיה הכי גדול בעולם עד שהוא מלונדון גנב לו את הבכורה,התור היה מטורף ובדיעבד ממליץ לבוא לקראת הסוף שהתור דועך, היה נוף היה כיף, הייתי גם במוזיאון השוקולד, האמת לא משהו, אך בעיקר נהניתי מהטעימות, ולבסוף קינחתי בשוק חג המולד Winter market at Riesenradplatz – Prater שהיה במקום, אוירה מיוחדת וכיפית אוכל מתוקים פונץ והרבה מקומיים, הייתה גם הופעה חיה של זמרים, וואלה כיף אחלה יום

שוק חג המולד בוינה
שוק חג המולד בוינה

יום שני בווינה, וואלה אפשר לסכם שהיה כיף ומרגש, התחלתי בקפלה של ארמון הופבורג שמעתי מוצרט מפי להקת הנערים של וינה, בתור לשמוע זה ממש מיוחד, אך משום מה קפלה ולא לראותם, אז נסכם בנחמד ותו לו, משם הלכתי במרחק דקות לבית הפרפרים ווואו זה באמת מיוחד, שווה באמת, חשבתי להיכנס לאחד המוזאונים של הארמון ובסוף וויתרתי, כדי להמתיק את תחילת היום קפצתי לבית קפה demel שזה מוסד בוינה , שטרודל עם קפה ושרות נהדר עשה לי טוב בבטן ובנשמה, בכניסה לארמון יש שוק קטן ונחמד, אך השוק שהוא באמת גדול ושווה ומאד מומלץ הוא בככר maria theresien, הרעב תקף אותי ונזכרתי בהמלצה ומשם הלכתי ברגל לדוכן הנקניקיות ביציגר – bitizinger wurstelstand, במיוחד שאני אוהב אוכל בריא 😉, תור ארוך אבל ממש שווה מיוחד וטעים במיוחד עם בירה, ומשם למלון התארגנות ולדרבי של וינה, ווואו ווואו וואו ועוד ווואו, איזו אוירה איזה משחק קהל מעודד ללא הפסקה, משחק עם הרבה גולים 2-2, ו אבוקות ותפאורה ממש היה כיף ומרגש. משם ב- uban נסעתי לשוק בככר karlsplatz, אלא ששם השוק נסגר מוקדם, אז היו מלא דוכנים סגורים ומעט פתוחים, נשמור את השוק ליום אחר, לאור הפספוס החלטי לקפוץ לשוק בבית העירייה, איזה שוק מפואר ענק עם דוכנים של אוכל, פונץ כמובן מתוקים ואוכל והרבה דוכנים שיש מה לקנות מהם, ויש גם משטח החלקה על הקרח, אכן שוק כיפי מהנה ומיוחד, עשיתי גיחה נהניתי בו מאד, אך עוד אשוב אליו, ולסכום אחלה של יום ורק שימשיך כך, ולא פחות חשוב איזה כיף למרות שאני בגלות לשמוע שהפועל הביסה את חדרה 1-0, יאאלה הפועל!!!

היום השלישי בוינה המקושטת והמדהימה, התחלתי את היום בקור בארמון שנברון,נכנסתי לסיור בחדרי הארמון, כמה יופי כמה פאר, מרשים ביותר. בחלק האחורי יש את גני הארמון, ביקשתי במזרקת נפטון ושער הגלורייטה, צריך לטפס במאמץ קל, יופי מדהים ושווה ביותר. משם הלכתי לקפה רזידנס, כל שעה עגולה יש מופע הכנת שטרודל, ויחד עם זה קיבלתי שטרודל ושוקו חם, ממש ממש טעים, והמופע מהנה ומצחיק ביותר, שווה ללכת. משם בקדמת הארמון יש את שוק חג המולד של הארמון, דוכנים מרהיבים מלאים מכל טוב אוכל אוסטרי, דברים מיוחדים, אני טעמתי מהקייזרשמארן. שקלתי ללכת למוזיאון הטכני ובסוף וויתרתי ובמקום הלכתי למוזיאון הכרכרות שהוא במתחם, מוזיאון קטן חביב ומיוחד והתצוגה של הכרכרות בנות כ – 150 שנה מרהיבה ביותר, נהניתי מכל רגע. חזרה למלון ואז בערב נסיעה לכפר גרינציג שנחשב לאחד הרובעים של וינה, הלכתי למקום שנקרא heuriger Maly מקום שקיים כ-3 דורות, מקום גדול ומקומי שאת האוכל אתה בוחר ולוקח עצמאית לשולחן ואת השתייה אלכוהול יין וכדומה מגישים לך, הגעתי במיוחד לאחר שקראתי המלצות וגם היה קונצרט מופע יחד עם סטודנטים, בהתחלה הרגשתי לא שייך אך ככל שהתקדם הערב נהניתי מאד מהאווירה מהופעה מהמקומיים ממש ממש נחמד. ומשם הפיאנלה חזרה לעיר קצת להסתובב בוינה המקושטת. שמחתי לשמוע שגם בכדורסל ניצחנו, אז בכלל כיף , אחלה יום של טיול
זהו סוגר את הפינה והיום האחרון שהיה ביום רביעי, ביליתי כמה שעות ב- terma wein, בריכות סאונות טיפולים כיף לא רגיל, היה לי רק קטע קצת מביך לא לי 😎😉הסאונות מחולקות לנשים, גברים ומעורב ובערום , ואני התבלבלתי ונכנסתי לסאונה של הנשים ומיד עשיתי אחורה פנה, אחת המבוגרות הסתכלה עליי כועסת כאילו ביקשה שאשאר, ואחד קטע, משם נסעתי לשוק שפיטלברג בשכונת שפיטלברג, שוק סמטאות חמוד לאאללה ואחלה כיף פונץ אוכל בירה מה צריך יותר ומשם למלון וחזרה לארץ.
לסכום הייתי אומר שהרבה אמרו שוינה תמצה אחרי יומיים, בכנות הייתי כמעט 5 ימים ולא מיציתי את כל מה שרציתי לעשות, שווה ביותר עיר של תרבות כיף אך העיקר שעושה את החופשה אלו שווקי הכריסמס המדהימים שהם ייחודיים והם הדובדבן שבקצפת שעושים את הביקור בוינה אחר, היה ממש כיף נהניתי מאד "

כריסמס וינה
כריסמס וינה

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון