חיפוש
Close this search box.

אוסטריה למטייל הישראלי

אוסטריה

נהיגה באוסטריה

מרבית הכבישים באוסטריה טובים מאד ובעלי שילוט מצויין. יחד עם זאת קיימים גם כבישים רבים, בעיקר באזורים הכפריים, שהם צרים מאד. בכבישים אלו תכננו זמן נסיעה איטי, בעיקר בתקופות השיא של התיירות (בקיץ ובעונת הסקי) עקב עומסים גדולים.
אם אתם מתכננים לעלות על האוטוסטרדות באוסטריה אתם מחוייבים ברכישת מדבקה מיוחד, הנקראת Vignette, ובהדבקתה על השימשה הקידמית. יש מדבקות ל-10 ימים, חודשיים או שנה. את המדבקה רצוי לקנות באחת מתחנות הדלק לפני הכניסה לאוסטריה, או אם לא הספקתם, אז בתחנה הקרובה ביותר אחרי מעבר הגבול. מדבקה ל-10 ימים עולה 7.50 יורו. אם תתפסו ללא מדבקה תידרשו לשלם קנס גבוה (120 יורו, נכון ל-2008) והשוטרים האוסטרים אינם רחמנים.

נהיגת חורף באוסטריה

כל מי שנכנס לאוסטריה עם רכב בחורף, כולל רכבים שכורים, מחוייב בהתקנת צמיגי חורף, שהם צמיגים מיוחדים לנהיגה על הכבישים החלקים, מכוסי הקרח והשלג. בנוסף לכך חייבות להיות ברכב גם שרשראות שלג ואפודה צהובה (כמו זו שאנו מחוייבים בה בארץ). הפריטים הללו אינם חובה במרבית המדינות השכנות, ולכן אם אתם שוכרים רכב באחת ממדינות אלו עליכם להקפיד שהשכרה תכלול צמיגי חורף ושרשרות שלג. את האפודה הצהובה כדאי להביא מהארץ ואם שכחתם פשוט לקנות אותה באחת מתחנות הדלק. מי שלא יקפיד על כך צפוי לקנס כואב, אבל יותר מכך, הוא ממש מסכן את חייו.
במרבית ימי החורף, אם אתם נוהגים בכבישים ראשיים ובתוך העמקים, לא תידרשו לשרשרות השלג. אם אתם עולים למקומות גבוהים יש סבירות שתזדקקו להן ואז גם כדאי לתרגל מראש את התקנתן (לא נעים לתרגל זאת בידיים רטובות וקפואות).
בבוקר כשאתם יוצאים לדרך, תכננו רבע שעה לפחות להכנת הרכב. במרבית הימים תידרשו להוריד מהחלונות את שכבת הקרח שהצטברה בלילה או את השלג שנערם. כדאי להצטייד לשם כך בכלי מתאים. לעיתים גם על החלונות מבפנים מצטבר קרח ולוקח זמן רב עד שהם מתנקים היטב. והעיקר סעו לאט ובזהירות.

  • שפה – אוסטרית, גרמנית
  • מטבע – יורו
  • עיר בירה – וינה
  • ויזה – אין צורך בויזה
  • שטח – 83,870 קמ"ר
  • אוכלוסיה – 8,192,880
  • חשמל – 230V

דרום אוסטריה

באד בלומאו – Bad Blumau

עיירת נופש עם 35 בתי מלון, צימרים, גסטהאוסים ופנסיונים, במחירים השווים לכל נפש (החל מ-18 יורו ללילה). העיסוק העיקרי בעיירה מוקדש לרוגע, מנוחה ומרפא.
אתר הנופש המרכזי בעיירה הוא רוגנר (Rogner), מן המשובחים והטובים שבאוסטריה, ובתוכו כמות רבה של מרכזי מרפא. בשטח של 860 דונם יש כ-310 חדרים מכל הסוגים, בריכות תרמיות וולקניות. התנועה באתר היא רק ברגל. השקיעה היא פשוט מרהיבה, וגם לאחר מכן יש תאורת לילה משגעת. המחירים באתר הנופש סבירים ביותר, יחסית למה שמציעים לך בחבילות הפינוקים והלינה. ליד האתר נמצא הפארק התרמי של העיר, ובו יש עץ אלון ענק במימדיו, שגילו 999 שנים ואולי יותר.

גראץ – Graz

העיר בדרום אוסטריה ידועה כמרכז אקדמי גדול, עם ארבע אוניברסיטאות ראשיות, ומעל חמישים אלף סטודנטים. העיר החלה כמבצר רומי, וכל שליט הוסיף לה מבנים והרחיב אותה. בעיר פעלו כמה אנשים ידועי שם, בעיקר מתחום האקדמיה והמחקר, ותושבי גראץ מתגאים בניקולה טסלה, הכימאי אוטו לווי, וארנולד שוורצנגר.

תחבורה
התחבורה בעיר מאד נוחה, והאוטובוסים והחשמליות דייקנים בזמנים.
מחירי כרטיס נסיעה: לשעתיים – 1.70 יורו, לכל היום – 3.40 יורו, שבועי 9.6 יורו. הכרטיס תקף גם לחשמליות ולאוטובוסים בתוך העיר.

כתובת
190 ק"מ מדרום מזרח לוינה

אטרקציות בגראץ

מורינסל – Murinsel

מבנה בצורת צדפה ענקית המשייט על נהר המור במרכז העיר. המבנה, המחובר אל הגדות באמצעות גשרים, נבנה על ידי הארכיטקט האמריקני ויטו אקונצ'י לכבוד הפיכתה של גראץ לאחת מערי הבירה התרבותיות של אירופה ב-2003. בתוך המבנה יש אמפיתיאטרון קטן, בית קפה ומגרש משחקים לילדים.

שלוסברג – schlossberg

הר באמצע העיר שממנו אפשר לראות את כל גראץ ואת ההרים המקיפים את העיר, שהם נוף מדהים בכל עונות השנה. אפשר לעלות אל ההר במעלית, מדרגות, או בשביל רגלי.

לנדסצויגהאוס – Landeszeughaus

מוזיאון בן ארבע קומות המכיל את האוסף הגדול ביותר בעולם של כלי מלחמה ושריון, במיוחד מהתקופה הרומית. במוזיאון יש כשלושים אלף פריטים.

שעות פתיחה
ימים ג' – א'. קיץ: 10:00 – 18:00, חורף: 10:00 – 15:00.
מחירי כניסה
6 יורו.
כתובת
Herrengass 16

מוזיאון לאנדס וטירת אגנברג – Landesmuseum & Schloss Eggenberg

טירת אגנברג המעניינת והייחודית, היא בעלת שלוש קומות ו-31 חדרים בכל קומה, לכן מומלץ לקחת מדריך שיסביר על כל חדר וחדר. מחוץ לטירה יש פארק עצום ויפיפה, שמאד נעים להסתובב בו בקיץ. בתוך הטירה נמצא גם מוזיאון לאומנות עתיקה שאסור לפספס.

מחירי כניסה
מבוגר – 7 יורו, צעיר (עד גיל 27) – 3 יורו, ילד (עד גיל 6) – חופשי. הכרטיס כולל גם סיור מאורגן.
טלפון
+(43)-316-58 32 64
דוא"ל
eggenberg@museum-joanneum.at

פילאך (וילאך) – Villach

במשולש שבין איטליה, אוסטריה וסלובניה, שוכנת עיירת נופש המוקפת באגמים ובהרים ומושכת אליה תיירים החפצים בטיולים ובסקי, בהתאם לעונות השנה. פילאך היא העיר השניה בחשיבותה, לאחר קלגנפורט, במדינת קרינטיה. העיר היפה נמצאת על גדות הנהרות דראו (Drau) וגאיל (Gail). במרכזה של פילאך, על הגדה הימנית של נהר דראו יש מבנים עתיקים ומרשימים, כשבכיכר המרכזית בתי עשירים, שהמפורסם ביניהם הוא בית ספר מהמאה ה-18. בסמוך, בכיכר המרכזית, ניצבת כנסיית סנט יעקב, מעליה מתנוסס מגדל רומנסקי לגובה 95 מטר. בעיר, בתים וחנויות קטנות הנחבאות בין הסמטאות. בפילאך בית עיריה ציורי מהמאה ה-16 ומוזיאון מקומי המציג פריטי פולקלור ותוצרים פרה-היסטוריים. בפארק שילר מוצג דגם של חבל קרינטיה בתבליט נחושת בקנה מידה של 1:10,000.

קלגנפורט – Klagenfurt

העיר העתיקה קלגנפורט הוקמה במאה ה-12 על גדות נהר גלאן במחוז קורינתיה. העיר מוקפת הרים, אגמים וטירות. העיר נבנתה בתחילה לצד הנהר, ובמאה ה-13, בשל השטפונות שגרם הנהר, הועתקה למקומה הנוכחי. העיר היתה במקורה מוקפת חומה, שנהרסה על ידי נפוליאון. כיום מקיף אותה כביש טבעת, ובתווך, עם הכיכרות והחצרות, העיר ציורית ומכילה שכיות חמדה רבות. רוב האתרים החשובים נמצאים בין הכיכר החדשה והכיכר הישנה. אחד המקומות בעיר המהווים מוקד משיכה לתיירים, ובעיקר למשפחות עם ילדים הוא ה"מינימונדוס", העולם בזעיר אנפין, הנמצא בקלגנפורט. למבקרים בעיר מומלץ לקבל בלשכת התיירות את מפת העיר ובה ציון המקומות המעניינים.
בעיר נמצא אגם וורתר (Worthersee), עשרים ק"מ אורכו ו-2 ק"מ רוחבו המרבי. הוא מוקף בהרים, וסביבו בתי מלון, חופי רחצה, טיילות ומסעדות. ממרכז העיר מובילה תעלה אל האגם.
הקשר עם ישראל
העיר הינה עיר תאומה של נצרת עילית. בחודש אוקטובר 2006 פרץ נושא זה לתקשורת, כאשר התברר שבעיר נערך טכס זיכרון לחיילי ה-אס.אס. בהשתתפות נציגי ממשל ובחסות הצבא. זאת, בנוסף לעובדה שפושע מלחמה קרואטי מצא בעיר מקלט, גרמו לדרישה מנצרת עילית, ולא בפעם הראשונה, לנתק את הקשר עם קלגנפורט.

אטרקציות בקלגנפורט

האיש מאגם ורתר – Das Worthersee-Mandl

פסל קטן העומד במדרחוב קראמרגאסה, הרחוב העתיק ביותר בקלגנפורט, פסלון ברונזה של איש המצביע בידו האחת אל על ובידו השניה חבית ממנה זורמים מים. אצבעו של האיש הזעיר מבריקה. כבערים רבות גם כאן, כל המשפשף את אצבעו יזכה להגשמת משאלותיו. גם מי שאינו מצליח לשמוע את קולו העמום של הצלצול המוזר ממעמקי האגם, מכיר את סיפורו של האיש האפור שבליל חג הפסחא הטביע את העיר בשיטפון שיצר את אגם ורתר.
ומעשה שהיה כך היה: אנשי העיר חגגו ולא שעו לשעה המאוחרת. האיש הגיע לנשף, והזכיר לאנשים למהר לביתם ולהתכונן לחג הפסחא החל למחרת. אנשי העיר לעגו לו פעם ופעמיים. בפעם השלישית, הזהיר שאם לא יחדלו הוא יפתח את החבית: "חזרו להתכונן לחג או שתגיעו לגהינום". לקול צחוקם של החוגגים העולצים נפתחה החבית, המים הזורמים הפכו לשיטפון שקבר מתחתיו את העיר, אך יצר את האגם הנהדר.

הכיכר החדשה – Neuer Platz

הכיכר מוקפת ארמונות בסגנונות שונים: רנסאנס, בארוק וארט-נובו, שחלקם מעוטרים. מרכז העיר העתיקה נבנה מלכתחילה מחוץ לחומות העיר ב-1518. במרכז הכיכר ניצבת מזרקת דרקון, שמול פיו הפעור מניף הרקולס את אלתו. המזרקה נבנתה ב-1590, והיא סמל העיר. עוד בכיכר אפשר לראות את פסל מריה תרזה. הפסל המקורי הוצב במקום בשנת 1765, עוד בשנות קיסרותה. הפסל המקורי הוחלף לפסל ברונזה כמאה שנה מאוחר יותר. בית העיריה נבנה ב-1650 כארמונה של משפחת רוזנברגר. הארמון הרנסנסי, שהיה מוקד החיים התרבותיים בתקופת ההבסבורגים משמש כבית עיריה מאז 1918.
אגדות הדרקון
קיים ויכוח עתיק בין שתי הערים במחוז קרינתיה, קלגנפורט ולובליאנה: מי בחרה ראשונה בדרקון כסמל. אגדת הדרקון נוסח קלגנפורט מספרת על דרקון שהיה מגיח מהאגם והורס את סביבתו, שחדל רק כשנבנתה העיר. יתכן ולאגדה קשר למציאות כפי שרבים מנסים להסביר: נהר הגלן הציף את העיר פעמים רבות, וזרע בעקבותיו הרס ומוות, האם דרקון הנהר היה אחראי? הסבר "הגיוני" נוסף היא העובדה שבתחילת המאה ה-14 נמצאה כאן גולגולת של קרנף קדום, אנשי המקום ראו זאת כגולגולת של דרקון. גם אגדת הדרקון של לובליאנה מזכירה את אזור הביצות, שאכן היה חלק מהעיר. אמנם הגרסה שלהם כורכת את הדרקון עם יאסון וגיזת הזהב, אך הויכוח בין הערים היה מאוחר יותר, והמחלוקת לא הגיעה לפתרונה.

הכיכר הישנה – AlterPlatz

זוהי הכיכר העתיקה מבין הכיכרות בעיר. בכיכר מבנים בעלי ערך רב כמו בית אווז הזהב, הנחשב לבית העתיק ביותר המוזכר בתעודות, משנת 1489, בית העיריה הישן, אף הוא ארמון של משפחת רוזנברגר, בית הממשל הסמוך לכיכר הינו אחד הבניינים המרשימים, מומלץ ביקור בחצר ובאולם. עוד אפשר לראות כאן את מודל העיר כפי שהייתה במאה ה-16, ואת פסל השילוש הקדוש משנת 1680, מיד לאחר שוך המגפה. פסלי השילוש הקדוש הוצבו בעירים בדרך כלל כתודה לאלוהים על סיום מגפה זו או אחרת.

מינימונדוס – Minimundus

מינימונדוס מציג עולם קטן ואטרקטיבי, המזכיר את "מיני ישראל" אך פותח צוהר למקומות שונים ואטרקטיבים בעולם. המקום הוקם בשנת 1958, והוא מהווה משיכה לילדים ולמבוגרים כאחד. באתר מוצגים יותר מ-150 מודלים, בקנה מידה של 1:25, מ-42 מדינות שדגליהן מתנוססים מסביב (בעבר הוצג גם הכותל המערבי מישראל). המודלים מתוחזקים מדי שנה בשנה, וחלקם מוחלפים בהתאם למצב הבלאי, כיוון שהם חשופים לפגעי הזמן ומזג האוויר. בכל שנה המקום מועשר במבנים חדשים ממקומות שונים בעולם. ניתן לראות בזעיר אנפין את מגדל אייפל בפריס, בנין האופרה בסידני, הטאג' מהאל, כנסיית סגרדה פמיליה בברצלונה, פסל החירות במנהטן ניו יורק, מגדל פיזה באיטליה, איה סופיה בתורכיה, ועוד אחרים, המוצגים בדרך מוקטנת ומושלמת.
בשנת 2008 חגגה מינימונדוס 50 שנה להיווסדה. המקום זכה ליותר מ-15 מליון מבקרים, והוא מזמין לבלות בו מספר שעות, לשוטט בין מהמבנים, להיזכר במקומות שביקרנו בהם, ולראות את אלה שבהם עוד נבקר. להרגיש כמו ילדים מול האניות השטות והרכבות הדוהרות.

שעות פתיחה
האתר נפתח ב-09:00 ונסגר בין 18:00 – 22:00, תלוי בעונה.
מחירי כניסה
מבוגר – 12 יורו, ילד – 7 יורו, משפחה – 26 יורו.

צפון אוסטריה

וינה – Wien

בירת אוסטריה והעיר הגדולה והחשובה בה. היא עיר של תרבות, השכלה ואוכל משובח. העיר היושבת על נהר הדנובה היא ביתם של יותר ממיליון תושבים וחצי. וינה מחולקת ל-24 רובעים, יש בה 800 גנים, 80 מוזיאונים, ואתרי תיירות רבים ומגוונים, מה שהופך אותה לאחד המקומות האטרקטיביים באירופה.
וינה נבנתה על ידי הרומאים כעיר ספר בשם קסטרום וינדובה, "עיר לבנה". עד לפני כ-150 שנה היתה העיר העתיקה מוקפת חומה, שהגנה במאה ה-17 על העיר מפני התורכים, שהגיעו עד שעריה ולא הצליחו לכבשה. הקיסר פרנץ יוזף הפך אותה למרכז העולם, בניצוחו נמחקה החומה ונסלל כביש הטבעת (Ring) אותו מעטרים בנייני פאר: האופרה, העירייה, מוזיאונים, ארמון, גנים ועוד. מעגל נוסף הנקרא גירטל, החגורה, שנבנתה סביב השכונות במקום שבעבר היו הביצורים.
וינה היתה בירת בית הבסבורג ששלטו בה מאות שנים, עד שהגיעה האימפריה לקיצה בסוף מלחמת העולם הראשונה. בשנת 1938 קיבלו הוינאים בתרועות ובדגלים את היטלר. במלחמת העולם השניה הופצצה וינה קשות, ובסיומה חולקה העיר בין ארבעת צבאות בנות הברית. רק ב-1955 עזבו הצבאות את העיר, והוכרזה בה עצמאות ונייטרליות.

בתי הקפה
למרות שוינה היתה מרכז תרבותי, ולמרות שאוסטריה שלטה על עמים רבים, האוכל נשאר כשהיה: לא מסובך ולא מתוחכם, אך מבוסס על מוצרים טובים. דברי המאפה הידועים ביותר הם עוגת זאכר, השטרודלים, והקפה, שהפך בוינה לאמנות. בעיר עשרות סוגי קפה בבתי קפה המצויים בכל פינה. הקפה הגיע לוינה כמורשת מהתורכים. האם היה זה מרגל שקיבל תשלום בפולי קפה, או סוחר חכם שקנה מהתורכים הבורחים את הפולים? לסיפור כמה גרסאות. מה שידוע הוא שהתורכים עזבו את שערי וינה ב-1683, ושנתיים אחר כך נפתח בית הקפה הראשון בוינה.
בתי הקפה הפכו למוסד פופולרי, כל המי ומי הגיעו לראות ולהיראות. לכאן באו לקרוא עיתונים, לכאן באו אנשי הרוח לקיים דיונים, לכאן באים לבלות ערב עם ידידים או לבוקר נעים של שקט. נאמר שהוינאים יושבים בבית הקפה בממוצע שלוש שעות בכל ביקור. הכנת הקפה בוינה הפכה לאמנות, יש עשרות סוגים באלפי בתי קפה, שרבים מהם מתגאים בהיסטוריה בת עשרות שנים. תיירים המגיעים לוינה, שומה עליהם לאכול שניצל וינאי, עוגת זאכר, ולשבת לבילוי בבית קפה.

באדן – Baden

באדן (או בשמה המלא: Baden bei Wien – באדן שליד וינה) היא עיר נופש וספא במדינת אוסטריה תחתית, ובירת מחוז באדן, 26 ק"מ דרומית לווינה. זוהי עיר מרחצאות על נהר שווכט. המקום היה אתר מרחצאות כבר בימי הרומים. במאות 18 – 19 הפך למקום שכל המי ומי בילו כאן, כי היה חביב על בית המלוכה. 15 מעיינות מזרימים מים למרחצאות, המסוגלים לשרת 15,000 איש. סמל העיר המורכב מגבר ואשה יחד באמבט גרם לשערוריה רבתי. מרכז העיר אינו גדול, ומאפשר שיטוט נעים בפארק וברחובות, וישיבה באחד מבתי הקפה במדרחוב.

דורנשטיין – Durnstein

עיירה קטנה מוקפת חומה. זהו המקום בו נאסר ונכלא ריצ'רד לב הארי בשנת 1192, לאחר קרב מר מדם עם מלך אוסטריה ליאופרד החמישי. כדאי לבוא בתחילת אפריל כאשר עצי המשמש מתחילים בפריחתם המקסימה, ובחודש ספטמבר בעת בציר הענבים.

כתובת
80 קילומטר ממערב לוינה. ניתן להגיע גם בשיט מהעיירה קרמס בעלות של 12 יורו בערך.

הלשטט – Hallstatt

כפר קטן בן 1,200 תושבים, ציורי ועתיק, לחופו של אגם ראשיתו של הכפר לפני כשלושת אלפים שנים, והוא הוכרז כאתר שימור של אונסק"ו. האזור עשיר במרבצי מלח.

כתובת
20 ק"מ דרומית ל-Bad Ischl.

אטרקציות בהלשטט

אגם גוסאו – Gosau

אגם קטן וקסום שנחבא בין הרים. שווה הליכה איטית ורוגעת מסביבו, למי שנמצא בסביבה.

כתובת
כ-8 ק"מ דרומית מערבית ל-Hallstatt.

מערת המלח – Salzwelten
סיור מרתק של שעה וחצי הכולל הסברים על כריית המלח. אפשר לערוך גלישה על מגלשות עץ. יש להצטייד בבגדים חמים, בגלל הטמפרטורה שנעה סביב אפס מעלות צלסיוס.

שעות פתיחה
יוני – ספטמבר 09:00 – 18:00. סיורים יוצאים בין 09:30 – 16:30 בהפרשי זמן ידועים (מופיע בכניסה).
מחירי כניסה
מבוגר – 19.50 יורו, ילד (4-14) – 11.70 יורו.
דוא"ל
info@salzwelten.at

לינץ – Linz

עיר היושבת על גדות נהר הדנובה, בצפון אוסטריה. לינץ אינה מוקד משיכה תיירותי גדול כל כך, ובעיקר היא מוכרת כעיר תעשייתית, אך היא מהווה מרכז טיולים לסביבתה, ויש בה כמה אתרים מעניינים, כמו המבנה הייחודי של מוזיאון לנטוס לאמנות.

אטרקציות בלינץ

רכבת ההרים של פוסטלינגברג – Postlingbergbahn
רכבת ההרים התלולה ביותר באירופה מעלה את הנוסעים מרחק שלושה קילומטר בנסיעה נעימה של רבע שעה בערך אל פוסטלינגברג, הגבעה המשקיפה על העיר. החוויה חביבה במיוחד, בקרונות המעוצבים בסגנון קלאסי, ועל פסי רכבת שנבנו בראשית המאה. על הגבעה אפשר גם לטייל ולצפות בבעלי החיים ובצמחייה המקומית.

מוזיאון לנטוס – Lentos
המוזיאון העומד על גדות הדנובה בולט בצורתו ובצבעיו המשתנים הייחודיים. המוזיאון מציג אוספי אמנות מכל התקופות, כולל יצירות גרמניות ואוסטריות מתקופת המלחמה. המוזיאון סגור בימי שלישי, וכדאי לבדוק באתר הבית שלו אלו תערוכות זמניות מוצגות במקום.

עמק ווכאו – Wachau

עמק ווכאו משתרע לאורך הדנובה עד וינה. עמק פורה, מלא כרמים ומטעי עצי שזיפים ומשמש, יינותיו נחשבים מצויינים, כמו גם הריבות המקומיות העשויות מסוגי הפירות הגדלים בו. משובץ כפרים ציוריים לאורכו, מצודות ומנזרים יפהפיים.

קצת טבע באוסטריה

מפלי קרימל – Wasserfalle Krimml

טבענכתב על ידי כרמית וייס
המפל הגבוה ביותר באירופה נופל מגובה 380 מטר בשלושה שלבים. גובהם של השלב העליון והתחתון 140 מ' ואילו גובהו של השלב האמצעי 100 מ'. מקור המים של המפל הם מי הפשרת שלגים. ניתן לצפות על המפל מנקודת התצפית על הכביש לרגלי מעבר Gerlos. שביל מסודר של 2-3 שעות, מוביל עד לרגלי המפל. המפל נמצא בתחומי שמורת הטבע הואה טאורן (Hohe Tauern).

איך מגיעים
כביש 165 בין עמק זילרטל במערב ל-Zell am See במזרח, 57 ק"מ דרומית מערבית לקיצביל.

שעות פתיחה
09:30 – 17:00.
מחירי כניסה
מבוגר 1.80 יורו, ילד (6-15) – 0.50 יורו.
טלפון
+(43)-65-64-7212
דוא"ל
info@wasserwunderwelt.at

שגרירות אוסטריה - ישראל

שגרירות אוסטריה בישראל

כתובת
החילזון 12, רמת גן
טלפון
+(972)-3-6120924
פקס
+(972)-3-7510716

שגרירות ישראל באוסטריה

שעות פתיחה
ימים ב' – ו' 09:00 – 12:00.
כתובת
20 Anton Frankgassewien
טלפון
+(43)-1-47646500
פקס
+(43)-1-47646555
דוא"ל
info@vienna.mfa.gov.il

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון
דילוג לתוכן