חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אוסטריה וינה בחודש אוקטובר

404_bg.jpg

אוסטריה – וינה!!! סיכום טיול למטיילים ישראלים לקראת חופשה בחודש נובמר! כל מה שצריך לדעת על אוסטריה – וינה במקום אחד!

מלון: Hotel Capricorno – מלון 4 כוכבים מומלץ בחום עם מחיר סביר ( יחסית למחירים בוינה ) מיקום מעולה וארוחת בוקר מעולה. ממוקם במרכז במרחק הליכה מאטרקציות ומרחק של 2 דק' מרכבת תחתית וחשמליות.
וינה היא עיר גדולה עם תחבורה ציבורית מצויינת.
מבחינת קניות יש בה פרימארק גדול מאוד אבל לא הייתי בו מאחר ומדובר ביותר מחצי שעה נסיעה ממרכז העיר. ככה גם לגבי אוהבי בירקנשטוק ( שהמחירים באוסטריה שלהם נמוכים משמעותית מהארץ ).
יש קניון נחמד במרחק של כחצי שעה מהמלון אבל הוא לא גדול במיוחד ואין בו הרבה מותגים…
אני הייתי בעיר 3 ימים שזה די ויותר לראות את כל האטרקציות בלי להרגיש שאתה במירוץ. ממליצה בחום לעשות את כרטיס Vienna Pass (אני רכשתי את הגרסה של האפליקציה שלו ) שנותן כניסה חינם לרוב האתרים ונותן אפשרות לדלג על התורים הארוכים בחלק מהם.
עשיתי חישוב של עלות האטרקציות שרציתי לעומת עלות הכרטיס עבור 3 ימים ( ניתן לרכוש גם ליום אחד או יומיים ) ויצא לי יותר משתלם עם הכרטיס.
אטרקציות:
ארמון שיינברון – יש 3 ארמונות בוינה ולדעתי זהו המרשים ביותר. כרטיס הPASS מעניק כניסה חינם עם דילוג תור ונותן אפשרות לכניסה לסיור המורחב ( יש סיור של 24 חדרים ויש סיור של 48 חדרים. אני ממליצה על הארוך יותר ).
בארמון יש גם גנים יפים, מבוך ירוק, תצפית מגבעה מקבילה לארמון – אני הסתפקתי בסיור 🙂
הופעה של שטורדלים – בתוך מתחם הארמון הענק יש בית קפה מאוד מומלץ. יש בו כל מיני עוגות קטנות וטעימות מאוד מיוחדות וכל שעה עגולה מופע שטרודל שבו רואים איך עושים שטרודל. כרטיס ה PASS מעניק לכם גם חתיכת שטורדל מתנה 🙂 המופע נמצא במרתף של בית הקפה
מוזיאון הטבע – מוזיאון הטבע של וינה קצת אכזב אותי מאחר והיה הרבה יותר קטן ממה שציפיתי ( אני הייתי במוזאוני הטבע של לונדון וניו יורק שהיו ענקיים ). אמנם יש שם עצמות דינוזאורים ( שזה תמיד נחמד ) אבל רוב הדברים הרבה פחות מרשימים לדעתי. המוזיאון קטן וניתן לסיים אותו בשעה – שעתיים. ממליצה לא לבוא ביום של חמסין כי אין מזגן או אוורור ויצאנו משם מזיעים למוות.
ארמון הפוברג – הארמון הוסב למוזיאון . בחלקו הוא מציג תערוכת כלי כסף שונים (וויתרנו ) ובחלקו השני מוזיאון המוקדש למלכה האהובה סיסי.המוזיאון של סיסי מאוד מעניין ומרתק וניתן ללמוד הרבה על האישיות המיוחדת שלה – הוא בנוי בצורה מאוד יפה עם פריטים היסטורים רבים.
הספריה הלאומית – מדהימה! הספרייה אינה כלולה בפס אבל העלות שלה לא גבוהה. היא מאוד מרשימה ומחזיקה בידה כתבים עתיקים רבים. שווה להכנס רק בשביל להתרשם מהמבנה המפואר בתוכו.
קאתדרלת קארל – קאתדרלה מאוד יפה ומרשימה שבמרכזה נמצאת מעלית שקופה שלוקחת אתכם למתחם עם רצפה שקופה שתוכלו לצפות מקרוב בציורי התקרה המרשימים של התקדרלה וכן לצפות בנוף היפה .
ארמון בלוודר – הארמון הוסב למוזיאון אומנות. מוזיאון האומנות הוא מאוד מרשים ויפה ומחזיק מספר ציורים מפורסמים של גוסטב קלימט ועוד אומנים מפורסמים שונים.
בית הכנסת – על מנת ללכת לסיור בבית הכנסת יש צורך בתעודה מזהה. בית הכנסת אינו פתוח לציבור הרחב, יהודי וינה נוהגים לפקוד את בית הכנסת רק בשבתות וחגי ישראל. ביקור בבית הכנסת לישראלים ותיירים נעשה בסיורים מודרכים במהלך אמצע השבוע: בימים שני עד חמישי, החל משעה 11:30 בבוקר ועד 14:00 בצהרים.
לצערי לא יכלנו להיכנס מאחר והייתנו בתקופת החגים והם לא ערוכים מבחינה בטחונית לכמויות האנשים המבקרים אז הם לא עשו סיורים.
מוזיאון מוצרט – התאכזבתי מהמוזיאון – במוזיאון אמנם מראים תווים שהוא כתב ומספרים על חייו אבל הוא לא מרשים במיוחד.
מומלץ רק למי שממש אוהב את מוצרט.
בית האופרה – הסיור בבית האופרה מומלץ ביותר ומרשים מאוד.
קאתדרלת סטפנוס הקדוש – קאתדרלה מאוד מרשימה ויפה שניתן לערוך בה סיור עם אודיו גייד שמסביר על כל ההיסטוריה שלה. כמו כן ניתן לטפס לצריכים שלה ( וויתרנו כי כבר נגמרו לנו הרגלים בסוך הטיול ומדובר בטיפוס לא קל 🙂 ) .
בית Hundertwasser – בית מגורים שעוצב בסגנון קצת משוגע ( שמזכיר את גאודי ) מאוד יפה לצלם. יש באזור מוזיאון אומנות קטן ( לא היינו ) ועוד כמה חנויות שמוכרות מזכרות ואומנות. מומלץ להסתובב בחנויות מאחר ואזור המסחר הוא מאוד יפה בפני עצמו.
מוזיאון זיגמונד פרויד – מוזיאון קטן מאוד וקצת מאכזב. יש בו חלק מהכתבים של פרויד וכמה מהרהיטים שהצליחו להשיג חזרה. מומלץ בעיקר למעריציו הגדולים 🙂
בית העיריה – סיור של שעה חינמי , מעניין ומאוד מרשים.
הסיורים מתקיימים בשני, רביעי ושישי בשעה 13:00 בשפה הגרמנית בליווי אודיו גייד בשפה האנגלית.
ממליצה בחום!
מוזיאון האשליות – מוזיאון קטן וחמוד שאטרקטיבי לילדים ולמבוגרים. מספיקה בו שעה מאחר והוא קטן ויש בו כל מיני אשליות אופטיות שמזכירות קצת את האטרקציות שהיו ב"עיר המלכים" באילת
המוזיאון הטכנולוגי – סוג של מוזיאון מדע אבל הרבה פחות מרשים. יש אוסף גדול ויפה של כלי תחבורה ותעופה אבל מעבר לזה לדעתי מוזיאון המדע של ישראל קצת יותר מרשים. המוזאון מתאים בעיקר למי שיש ילדים קטנים מאחר ויש בו הרבה אטרקציות לילדים.
השוק – שוק נשמרקט- שוק נחמד שמזכיר קצת את שוק הכרמל. יש בו הרבה מסעדות טובות ואווירה טובה. ממליצה בחום.

לסיכום – עיר גדולה, יפה ומלאת אטרקציות 

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון