חיפוש
Close this search box.

שילוב של וינה עם בודפשט – כריסמס

וינה חג המולד

רוצים לטוס לחופשת כריסמס (חג במולד) וליהנות גם מהעיר וינה וגם מהעיר בודפשט? הונגריה ואוסטריה יחסית קרובות ו-2 הערים וינה ובודפשט מדהימות במיוחד באווירת כריסמס חג המולד! אל תפסידו את סיכום הטיול המשלב את וינה עם בודפשט

נחתנו בבודפשט ביום שישי האחרון. סגרנו עם שירן שאחד מהנהגים שלה יאסוף אותנו משדה התעופה. ממליצה בחום רב על ההסעה של שירן.גם היא נחמדה וגם הנהגים שלה. הנהג אסף אותנו בזמן ברכב גדול ונוח. ולקח אותנו לתחנת הרכבת keleti. משם לקחנו רכבת לוינה. עלות כרטיס הלוך ושוב 33 יורו לאדם. הנסיעה בדרך כלל נמשכת כ- שעתיים וחצי, אבל למזלנו הרע הרכבת נתקעה והגענו לוינה אחרי 5 שעות. למלון aparthotel adagio. המלון הוא מלון דירות יש בו מטבחון חדר גדול מאד . במטבחון יש הכל החל ממקרר ועד מדיח, מיקרוגל ועוד ועוד. אנחנו לקחנו ארוחת בוקר במלון והיתה ארוחה טובה מאד – מומלץ
בוינה עשינו את כל מסלול הטבעת, קתדרלת סטפן, הפרלמנט, בית האופרה.
וינה מדהימה, מוארת כולה בתאורת חג המולד. שווקי חג המולד מדהימים. הראשון שהיינו בו הוא על יד בניין העירייה. היינו גם בבוקר וגם בערב…חוויה מדהימה, אווירה מחשמלת. שתינו קפה ועוגה על יד העירייה- קפה לנצמן. בית קפה מיוחד וקלאסי.
היינו בארמון הופבורג, ארמון בלוודור וארמון שונברון. בשני הראשונים לא נכנסנו פנימה רק נהנינו מהגינות ומהמרחבים שמסביב. נכנסנו רק לארמון שונברון. הארמון מדהים, אבל שוק חג המולד שבחצר הארמון מהמם. באנו אחרי הצהריים כשכבר החשיך, היתה הופעה יפה והיה שמח. שתינו מהפונץ החם שכולם שותים. משלמים 8 יורו ומחזירים לכם 4 יורו כשאתם מחזירים את הכוס. זה מאד מחמם בקור העז שהיה. אכלנו תפוח אדמה חם עם יוגורט.
היינו ברובע היהודי ובמוזיאון היהודי. עברנו על יד אנדרטת הספרים ההפוכים והדלת הסגורה שמאד ריגשה אותנו.
שתינו קפה בבית הקפה המפורסם קפה סנטרל. ייתכן שתצטרכו לעמוד בתור – אבל זה שווה. בית קפה קלאסי, עם פסנתרן ואווירה אירופאית.
ביום ראשון בערב לקחנו רכבת חזרה לבודפשט והיינו בבודפשט עד יום רביעי בבוקר.
לנו במלון roombach מלון מדהים 3 לילות +ארוחת בוקר סה"כ 800 שקלים. מלון נקי מאד, אמנם החדר לא גדול, אבל מספק בהחלט. ארוחת הבוקר טובה. הצוות מדהים.5-10 דקות מכל האתרים.
קרוב מאד לרובע היהודי. הגענו בלילה והלכנו לישון.
ביום שני בבוקר קמנו ליום קר וגשום. חייבת לציין שעם הקור הסתדרנו, אבל הגשם והרוחות קצת היקשו עלינו. נלחצנו מהגשם והחלטנו לקחת את אוטובוס התיירים. זאת היתה טעות גדולה. מאד לא ממליצה על האוטובוס הזה. נאמר לנו שהכרטיס הוא ל- 24 שעות. כאשר בפועל – האוטובוס עבד רק עד השעה 17:00. ולא היתה אפשרות לנסיעה בלילה. האוטובוס לא עובר ממש על יד האתרים והנסיעה בפקקים מתישה ולא נעימה. ממש לא מומלץ. ללכת ברגל או במטרו. הכל מאד קרוב.
אבל…. שילמנו כסף, אז עשינו סיבוב ועברנו לצד השני לבודה. היינו בגבעת גלרט. הנוף מדהים, אבל היה יום חורפי, עם רוחות חזקות…..חזרנו לאוטובוס ונסענו איתו עד לבית הכנסת הגדול. בית הכנסת מרשים מאד. קיבלנו הדרכה בעברית. המדריכה היתה מאד מעניינת, סיירנו בקבר האחים, ובאנדרטת הערבה הבוכייה. אנדרטה מרשימה על כל עלה יש שם. הסיפור של היהודים בהונגריה הוא סיפור קשה ואכזרי. חובה להגיע לאתר זה. היינו בקונדיטוריית פרוייליך המפורסמת והכשרה. מחירים מצחיקים. העוגות טובות אבל ממוצעות. אבל כל עוגה עולה רק 300 פורינט שזה 4 שקלים….כל כך זול אז מתלהבים ואוכלים. הקרמשניט היה טעים.
משם נסענו לפרלמנט…..לא נכנסנו……הגענו מאוחר מדיי…..אבל היה שווה. כדאי להגיע בערב. המראה של הפרלמנט בערב הוא בלתי נשכח. ירד גשם והיתה רוח חזקה אבל לא וייתרנו….
משם נסענו לשייט (קיבלנו חינם מהאוטובוס)הרגשנו שאנחנו בשייט בטבריה…..- היה סביר.
בערב אכלנו במסעדת כרמל הכשרה. לקחנו מנה ראשונה חומוס טחינה ופיתות. בלינצס עם עוף. ואחר כך מרק גולש. המרק מעולה, מנה גדולה ומלאה בבשר. סה"כ 100 שקלים. זה ממש לא יקר. כמויות הבשר שהיו במרק – היו מכל הלב – מומלץ בחום!
למחרת בבוקר נסענו לאנדרטת הנעליים שעל הדנובה – הסיפור שסביב אנדרטה זו מזעזע – קשה מאד אבל חובה לכל יהודי.
משם הלכנו לגשר השלשלאות ועברנו לצד של בודה. לקחנו קרונית לארמון. הנוף שם הוא בלתי רגיל- לא לוותר.
חזרנו לכיכר וורוסמרטי, גם שם יש את שווקי חג המולד ועץ אשוח גדול ויפה. המשכנו לאורך רחוב ואצי אוצה שבסיומו מגיעים לשוק המקורה (סתם שוק).
חזרנו לכיכר וורסמרטי ומשם הלכנו לשדרות אנדראשי והגענו לבית האופרה.
אני אישית מאד נהניתי בבית האופרה. אמנם החלק המרשים והראשי של בית האופרה סגור(לרגל שיפוצים) אבל הציעו לנו סיור וקונצרט קצר בסיומו. לאחר התלבטות החלטנו להיכנס – ולא הצטערנו. אמנם לא ראינו את האולם הראשי , אבל זכינו לקונצרט אופרה של 15 דקות. היו שם 2 זמרות אופרה מרשימות. הופעה מדהימה. וכל התענוג הזה סה"כ 9 יורו.
סיימנו את הערב בקניון ווסט אנד. הלכנו אליו ברגל (15 דקות הליכה). קניון גדול ומרשים. מחירים כמו בישראל.
חזרנו לארוחת ערב במסעדת כרמל. אכלנו כמו ביום שלפני. לא ויתרנו על מרק הגולש המדהים , אבל הוספנו שניצל ותפוחי אדמה. קיבלנו שניצל ענק. באמת מומלץ. גם טעים וגם מחירים סבירים מאד (יחסית לאוכל כשר בחו"ל). חייבת לציין שהמלצרים היו קצת עצבניים. אבל מומלץ גם האווירה היא מאד ביתית וחמימה.
ביום רביעי בבוקר היו לנו שעתיים עד לנסיעה לשדה התעופה. ונשארו לנו פורינטים, אז הלכנו לסופר הכשר ברחוב dov סופר גדול ומלא (מחירים קצת יותר זולים מהארץ). וגם לפרוייליך. ולקחנו עוגות לשבת. היא ארזה לנו אותם לנסיעה.
חזרנו לנמל התעופה עם רכב של שירן שחיכה לנו כבר לפני הזמן על יד המלון.
לסיכום:
– בודפשט יותר זולה מוינה, אבל וינה הרבה יותר מרשימה , קלאסית ותוססת.
– נותני השירות בוינה היו נחמדים מאד. מה שאי אפשר להגיד על נותני השירות בבודפשט. הם מאד לא נחמדים וחסרי סבלנות.
– קר מאד עכשו בוינה ובודפשט. מומלץ להצטייד בבגדים חמים חולצות טרמיות, מעילים, נעליים כפפות כובע – כולם עם שכבה חיצונית שעמידה לגשם ולא כמו כובע צמר. וכמובן גם מטריות. אפשר ליהנות גם בעונה זו.
– לא לקחת את האוטובוס של התיירים.
– אם מזג האוויר מאפשר , ניתן לעשות כמעט את רוב האתרים ברגל (למעט הצד השני של העיר – בודה) לעבוד עם גוגל מפות, לא צריך שום דבר נוסף.
– כדאי לקנות כרטיס מטרו לכל זמן השהיה.
– שווקי חג המולד מדהימים – לא לפספס.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון
דילוג לתוכן