חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וינה למטיילים – 5 אטרקציות תיירותיות ששווה להכיר

וינה פעם ראשונה

מגיעים אל וינה לחופשה ומחפשים את האטרקציות השוות ביותר? לפניכם 5 אטרקציות מומלצות חובה ששווה להכיר ולהתכונן אליהם בהכנת המסלול לטיול בעיר וינה!

בירת אוסטריה מועדפת על ידי ישראלים בשל הסינרגיה בין העלות הנוחה ואף האווירה האירופאית. ניתן לבוא לווינה במשך כל עונות השנה, אבל מן ההיבט של האקלים, מומלץ להגיע דווקא בעונות המעבר. כמו כן, מומלץ כי תכירו את האזורים הכי נחשבים עבור אוכל ועבור מסע של קניות. וינה הינה עיר הבירה של אוסטריה והן במציאות העכשווית חיים בה יותר ממיליון ושמונה מאות אלף תושבים.

וינה נמצאת על גבי נהר הדנובה, במרכז אירופה, וכן המרכז ההיסטורי שלה הוכרז כאתר מורשת עולמית באמצעות אונסק"ו, כבר במהלך שנת 2001. כמו כן, נראה כי רק כעת גילו הישראלים את הערך המוסף של חופשה בעיר כמקום תיירותי לבילוי עם בני זוג או לחלופין כל המשפחה. וינה היא עיר מלאכותית, וכל מה שמשתמע מכך. קיימים בה מנעד רב של אטרקציות וגם מגיעים אליה כמות רבה של תיירים מדי עונה של השנה.

וינה למטיילים מטרתה ספציפית בשבילכם, כמי שמעדיפים לטייל כל זמן נתון במדינה שונה ואף מלאי הנאה מכל מה ששיש לה להציע עבורכם.

וינה למטייל הישראלי – רבבות של מטיילים ישראלים מגיעים לעיר וינה ונראה כי תושבי המקום מקבלים בסבר פנים יפות את התושב הישראלי.

יש המון אטרקציות בוינה, ממש היה לנו קשה להגביל את כתיבת המאמר רק בחמש אטרקציות, לאור השפע הרב שקיים בה, אבל השתדלנו לעשות את המיטב עבורכם.

  1. וינה אטרקציות לילדים – ארמון הקיץ המלכותי – מקום מושבה של השושלת ההפסבורגית, אשר שלטה באימפריה האוסטרו הונגרית, מדובר באתר מורשת עולמי של אונסקו, ובלי כל עוררין על כך אתר שחייבים לפקוד אותו בהגיעכם לעיר. בארמון עצמו אפשר לחוג אבל רק על ידי טיול מאורגן, אשר מלווה במכשיר הדרכה קולי, באופן כזה שיש באפשרותכם לבחור במה להתפקסס מבין המיצגים הכוללים את חדריהם הפרטיים של קיסרי אוסטריה – פרטי לבוש, ריהוט ואמנות מקוריים ומשוחזרים. במידה ועוד לא נתקלתם עד עכשיו, אפשר להכיר אף את דמותה של הנסיכה סיסי, גיבורת הסרט באותו כינוי, אשר צדה את ליבם של התיירים והאוסטרים , והפכה לאטרקציה מקומית. מפאת הטרנדיות של הארמון, ההימצאות בו מוגבלת רק לשעה אחת, אבל אפשר להרחיב את הביקור אף לגנים הקסומים ובחגים , כמו למשל – כריסמס או לחלופין חג הפסחא אפשר אף לבקר בשוק של אמנים מקומיים.
  2. וינה אטרקציות בחורף –  הטירוף של סיסי – חלק מארמון של עונת החורף של משפחת המלוכה האוסטרית, עושים בו שימוש במציאות העכשווית כמקום מושבה של הממשלה האוסטרית. עוד חלק, אשר פתוח לתיירים, מורכב מן המגורים הקיסריים של קיסרי הממלכה האוסטרו הונגרית ואף מאוסף כלי הכסף המלכותיים. אבל הדמות הכי אטרקטיבית, בלי כל עוררין על כך הינה הקיסרית אליזבת, אשתו של הקיסר פרנץ יוזף הראשון, אשר נקראת אף סיסי. המוזיאון, הטירוף של סיסי שמכונה כך על שמה, מורכב מאלמנטים מעניינים בין אם מדובר בשמלת החתונה , היא התחתנה בגיל שש עשרה בלבד, ובין אם מדובר בשמלת ההכתרה ואף עוד כל מיני פריטים פרטיים אשר נלקטו עד אשר הלכה לעולמה באופן טראגי בשנת- 1898. המוזיאון מאפשר סיקור כוללני הודות דמותה המסתורית והן הגורמים אשר הביאו אותה למידה רבה של התבודדות וכן הפסקה של הופעות בפני הציבור שצמא לדמותה. לא קיים עוררין על כך כי להתעניינות סביב דמותה תרם המון הסרט Sissi אשר יצא לאור בשנת 1956,  אשר השחקנית המהוללת רומי שניידר שיחקה בתור קיסרית אליזבת.
  3. וינה אטרקציות בערב, או וינה אטרקציות לילדים – פארק שעשועיםפארק פראטר הינו בעצם סינרגיה של מספר פארקים של שעשועים, אשר מהווים התגשמות החלומות של כל ילד מצוי. בין אם מדובר הודות מגוון של חוויות מפחידות, מרגשות, מעניינות, בגלגל ענק וינר ריזנראד , אשר מלווה עם תצפית פנורמית על העיר, רכבות שדים, מכוניות מתנגשות, קרוסלות ובין אם מדובר במעלות אדרנלין. קיימים אף המון בתי קפה והן אזורים לשתות בהם, לאכול ולבלות בכל שעות היום והלילה.
  4. וינה אטרקציות חובה –  טיול יום לעיירה מהאגדות – במידה והנכם מעוניינים ליטול אתנחתא מכל ההמולה של וינה, אפשר לטייל יום אחד במקום הכפרי של אוסטריה, ובפרט לאחת העיירות הציוריות ביותר בעולם – האלשטאט – ניתן
    להתחיל את הטיול בכפר עם שייט על גבי האגם, לצלם את הדירות שנראות כביכול נלקחו מן סיפורי אגדות ומשתקפות במימיו, וכן להתבונן בטבע ההררי במלוא תפארתו, כאשר הינו פוגש במים הזכים של האגם.  אפשר לטייל ברחובות ואף בסמטאות של הכפר בלי כל חשש והן ליהנות מן הכיכר הראשית וכן מן בתי העץ הקטנים וגם הססגוניים באווירה שבה צילמו את הסרט המוכר צלילי המוסיקה. אחר כך אפשר לעלות על ידי רכבל לנקודת תצפית על המקום וגם להציץ במכרה המלח בהאלשטאט  בטיול מאורגן, ואף לגלוש במגלשות העץ כדי לבוא לאזורי הכרייה של המלח לתעשייה המרכזית שבמקום.  נסיעה במכונית מוינה להאלשטאט נמשכת בקירוב לשלוש וחצי שעות. כדאי לכם להשתמש בתחבורה הציבורית האוסטרית האפקטיבית, אבל ההגעה להאלשטאט מוינה לא ממש מיטבית והן מורכבת מן החלפה של רכבות. במידה וקיים באמתחתכם רק יום אחד לשם זאת, תבכרו לעשות טיול יומי מאורגן על מנת שייוותר לכם רק ליהנות מן הנוף.
  5. וינה אטרקציות לילדים – באם הנכם באים לעיר ביחד עם הילדים שלכם, מומלץ להקדיש קצת עת עבור מוזיאון ברובע המוזיאונים. מוזיאון הילדים מספק לכם תערוכות אינטראקטיביות ואף אין נדרש להיות דוברי שפות לועזיות על מנת ליהנות ממנו. במוזיאון הילדים באפשרותכם לאפשר לילדים שלכם להפעיל את כל חמשת החושים והן לפרוק מרץ.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? נא לשתף!

רוצה את המדריך למטייל הישראלי בוינה?

יש לנו מדריך חינמי בדיוק בשבילך!

ארמון שנברון